17 desember, 2007

Det fine med julen

- når man er hjemme hos familien, og jobber&jobber&jobber, er at:

Vennene dine kommer hjem på juleferie. De nærmeste dagene setter mange mange studenter seg på flyet og reiser hjem til jul. Og noen av dem er mine venner, og jeg gleder meg så ille mye til å se dem igjen =) Det varmer i hele meg å tenke på at de kommer hjem og at vi skal ut å feste, se film og generelt sett ha det kos <3

En får halv skatt på lønningen før jul. kews. nice. digg. Selv om jeg er sosialist, er jeg glad i penger. sosialkapitalist er jeg kanskje?

Det kommer som oftest sne. Slik at det blir hvitt og fint ute. Sammen med sne kommer gjerne kuldegradene, og jeg syns det er litt digg å måtte pakke seg inn i jakke, skjerf, lue, votter og ullsokker før man kan tusle ut døren. Røde roser i kinnene er nydelig =)

Man kjøper julegaver, pakker dem inn og tenker på hvor glade de som får dem vil bli. De beste julegavene er ønsker som man har glemt at man ønsker seg, også får man dem og kommer på at det var jo nettopp det som var noe av det man ønsket seg mest <3 Forventninger er fint. Jeg gleder meg allerede til sviskene som hører til ribben <3 Det er noe av det beste jeg vet å spise på julaften.

Man får sett familien sin. Selv om man bruker mange dager av julen på å løpe rundt i familiebesøk så er det i bunn og grunn kos. Selv om det blir mye mat, selv om familie er slitsomt iblant - så er det utrolig godt å få se dem igjen. Og kanskje spesielt for meg siden jeg skal reise vekk om en drøy måned.

Det går masse fint på tv. Tre nøtter til Askepott får jeg ikke med meg i år for jeg må jobbe. Men jeg planlegger å kjøpe den slik at jeg kan se den likevel. Grevinnen&Hovmesteren. Tante Pose. Flåklypa Grand Prix. Den spanske flue på nyttårsaften. I år sender Disney Channel 'Cars' også - det er en av de beste Disney/Pixarfilmene jeg har sett på lenge. Herlig herlig <3

Man får drikke mye alkohol <3 Et glass vin her och der. Akevitt for den som ønsker det. Juleøl. Tomtebrygg. Vodka, rom og whiskey til 'ut på byen i jula' turene. Og Champagne på nyttårsaften. Jeg lurer på om jeg bare skal drikke Champagne på nyttårsaften i år - jeg tror det kan bli moro =)

Julebrus. Så mye du orker og vil ha. Hamar&Lillehammers julebrus vel&merke. Han sære fyren som hamstrer flere kasser med en eller annen rød julebrus kan få mene hva han vil - jeg syns den brune med nisse&slede på etiketten er den beste.

Helligdager. De har fått en ny betydning for meg for de betyr at jeg har fri - fri - fri. Fri fra jobb til å være med familie, venner og gjøre ting jeg ellers ikke har tid til fordi 8 timer av døgnet går til å jobbe, 8 timer til å sove, og de resterende 8 går til å spise, hjelpe familie, forsøke å gjøre ting og kanskje slappe av bittelitt. mmmmmmmmmhelligdager.

Jeg
Gleder
Meg
Til
Jul
<3

Ingen kommentarer: