03 desember, 2007

*vinke vinke*

I over to år har vi hengt sammen. Delt gleder, raserianfall og uforståelig frustrasjon. Vi har jublet og bannet, på hver vår måte - og selv om vi har hatt våre uenigheter har vi alltid blitt venner igjen.

Sammen har vi reist ned til Roskilde Festival. To ganger: i 2006 og i 2007. Jeg synes 2006 var best - da regnet det ikke så mye, og det var mindre for meg å passe på, det var mindre for meg å tenke på. Og jeg kunne drikke strawberry daquiri (dobbel, selvfølgelig) uten å få likhender. Også var Stine med, og Lars Ole var med. Det var de ikke i år og jeg følte de manglet begge to. Søte menneskene - du husker dem ? Men, Fridtjof, Helge og Øystein var jo med, du vet hvem de er, og det var fantastisk moro :) Herlige mennesker! Men det er nok sånn at ei jente må ha med seg en god venninne på Roskilde, jeg tror alt blir bedre da. Og jeg tror nok også at jeg alltid ville ha hatt med meg deg på Roskilde. <3

Vi har også tatt tur-retur Bergen. I regn, sol, og rushtrafikk. Husker du hvor full av adrenalin jeg var etterpå? WhOa. Jeg gjør. Den gangen var jeg på besøk hos Kim, og jeg tror det var den gangen jeg slo en fyr på fest fordi han tafset på meg enda jeg ba han slutte. Jeg husker ikke dette, men Kim har fortalt meg at jeg smelte han i veggen og holdt han der til han lovte å ikke ta på meg. Hm. Artig. Hvor er kameraene når jeg finner på slike ting ? Du hadde sikkert hatt et, hvis du hadde fått lov å komme inn.

Jeg har så mange opplevelser å takke deg for. Jeg har så mye lærdom å takke deg for. Du har gitt meg mye latter, latt meg banne høyt og vise finger til idiotene. Jeg har vært ekstremt forbannet på deg, og du har tatt igjen, jeg har elsket deg så mye at jeg ble våt i øynene av å se deg, tenke på deg. Søte, herlige du. Du var min, bare min i hele verden. Jeg elsket lydene dine, selv de vanskelige du lagde om morgenen når det egentlig var for tidlig å starte dagen.

Men jeg fikk deg for tidlig. De neste årene, i minst fem år, kan jeg ikke bruke deg på fast basis. Jeg skal reise, studere, flytte, feste og ikke minst være fattig. Hadde jeg kunnet velge hadde jeg tatt deg med overalt - til og med til Sør-Amerika! Men det går ikke.

Derfor har jeg gitt deg bort til en annen, en som har bruk for deg og lar meg få leke med deg når det trengs. Du har all rett til å være såret og vonbroten, man gjør ikke slikt mot de man har i hjertet sitt. Men jeg tror du kommer til å forstå at jeg gjorde det for din skyld: din andre mulighet var å stå alene i minst fem år. Uten selskap og uten lek. Og et slikt liv er ikke du skapt til. Det kunne til og med blitt din død.

Det var trist å se deg trille avgårde uten meg. Vite at du ikke lenger var min. Trist å børste snøen av deg for siste gang. Innse at jeg hadde gitt deg for mye bensin igjen for siste gang. Hørt den muntre lyden fra deg når pappa endelig fikk deg i gang. Jeg kan bare tenke meg hvor glad du ble når Joakim snakket om at han hadde funnet nye deler til deg, og sa han skulle shine deg opp litt. Du fortjener det - og så utrolig mye mer <3 Min, lille, Totoro <3

Han får ikke skifte navn på deg. Det står i kontrakten. Og når jeg kjører deg skal blomsten og det lilla lykketrollet opp i sladrespeilet. Vi skal gjennomføre den harryturen vår med Evie - til en passende tid. Kanskje vi skal på Roskilde en gang til også - vi får se. Du skulle hatt klistremerker i bakruta fra Roskilde. Tøffen <3

Du burde slutte å spille musikk til du flater ut batteriet ditt. Jeg vet det nye anlegget er en ekstrem oppgradering fra det du var vant med, men det er ikke særlig tøft å måtte gjenopplives som følge av for mye musikkspilling. Det ser dumt ut, så slutt med det. Joakim hjelper deg nok å fikse det.

Det er det eneste rådet jeg gir deg, og det eneste du trenger. For du er så herlig og akkurat passe vanskelig. Du kommer glatt opp i 130 hvis man kjenner deg godt nok, og du tiltrekker deg oppmerksomhet slik en bil av din alder skal gjøre. Du biter fra deg, men er også fantastisk behagelig å ligge i baksetet på. For meg er du alt en jente kan ønske seg av en bil <3

Du och jag, Totoro <3

God tur! <3 =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en kjempetur hjem fra roskilde ... Stine + bomstasjoner = kjempemorro

J.B. sa...

hihi jaaa <3

Og det var kjempefin tur hjem i år også, jeg lå i baksetet og hørte på Björk sin Volta =)

DECLARE INDEPENDENCE!