21 januar, 2008

Oi oi oi oi

Det er natt til mandag, og mindre enn to døgn til jeg reiser. Nervene er i helspenn, jeg er spent, nysjerrig, ivrig og skrekkslagen.
Hva i helvete er det jeg har funnet på nå ?
Jeg vet ikke.

Det føles som når jeg flyttet til Bergen og pappa hadde reist hjem. Jeg satt alene på en ny hybel med hele livet mitt pakket ned i kasser og lurte på hvorfor jeg ikke hadde reist til en by hvor jeg kjente noen som skulle studere, istedet for å reise til Bergen hvor jeg kjente 3 mennesker - og ingen av dem studerte. Jeg hadde aldri vært så på egenhånd, så uten erfaring og kunnskap om hva jeg skulle foreta meg - og også uten noen å spørre om råd og hjelp. Hvorfra fikk jeg den fikse ideen om å gå mot strømmen og reise til et sted uten noen som helst trygg havn i hverdagen ? Kjempelurt.

Og det var det. Året i Bergen ble til et år som jeg kommer til å huske fantastisk godt fordi det lærte meg så mye og ga meg så utrolig mye. Hvis mennesker kan blomstre så fikk den byen og alle menneskene jeg ble kjent med meg til å blomstre <3

Jeg har ingen anelse om hva som venter meg i Sør-Amerika. Klarer ikke se for meg hvordan det kommer til å bli, for jeg har ingen erfaring med det. Ikke kunnskap om det. Ei heller ingen å spørre. Og der nede kjenner jeg en person, og det er Lillepus som jeg skal reise sammen med. En eneste.

Det er kanskje ikke så rart jeg er skrekkslagen. Jeg vil høre på Sigur Ros, røyke ut av vinduet og gråte litt for at jeg er så redd. Jeg gråt i Bergen, og jeg kjenner jeg kommer til å gråte før jeg drar fra Norge.

Men jeg gleder meg, jeg må bare få komme meg ned dit, se meg rundt og finne ut at dette klarer jeg. Akkurat som jeg klarte Bergen over all forventing =)

Dette kommer til å gå kjempebra!

Fra nå av må dere følge mine krumspring fra Eventyr. Flyvedyktig tar pause inntil jeg kommer hjem igjen 23.07.2008 =)

1 kommentar:

Anonym sa...

"Dette kommer til å gå kjempebra!"
- Janne

GOD TUR!