04 mai, 2007

No livnar det

Første eksamen ble unnagjort før påske, den andre ble unnagjort onsdag 2. mai. Det er to igjen: Sosialantropologifaget 'Religion, ritualer og politiske realiteter' førstkommende mandag 7. mai, og helt til slutt 'Innføring i psykologi' 22. mai.

Siste innspurt er kommet, biblioteket fylles opp til og med på fredager, og ute i solen ligger studenter i et tafatt forsøk på å kose seg i solen OG lese til eksamen samtidig. Jeg har prøvd - jeg orket ikke åpne boken engang. Derfor holder jeg meg inne på biblioteket og unner meg halvtimespauser med sol, venner og mat. Akkurat nå er Bergen en gjennomført deilig by å bo i, selv nå du har eksamen å lese til <3

Det eneste jeg kan sutre over er at Kvarteret mitt er stengt. Midlertidig stengt for oppussing, erstatningslokalene kommer ikke i gang før til høsten. Min sosiale møteplass eksisterer ikke lenger, jeg har ikke noe sted å henge. Så jeg henger for det meste på biblioteket, og hell i uhell må det jo sies å være bra siden jeg da får lest istedet for å fjase og drikke øl i solen :)

YMSE OPPDAGER NY MUSIKK, DEL 3

He du Bart? Det har hvertfall de to som spille i bandet Bart. Olabukser, sexy helsetrøyer og bart er det de to bandmedlemmene ifører seg i, og en skulle ikke tro at to stemmer, et trommesett og en gitar kunne lage så fantastisk lyd - men det kan de! De spilte på årsfesten til Kvarteret, og de varmet opp for Bloodlights på Hulen. Hør spesielt på The Heat is On - fantastisk morsom, og jeg er mektig imponert av at de kan synge så lyst uten at noen har et fast grep rundt deres edlere deler. (Bart på Myspace)(Bart på Urørt)

'I can see she's on to me for a loveschock
Play me in stereo'
I present to you: Melody Club! Gladmusikk, festmusikk, litt åtteitall, veldig enkelt, og veldig dansbart. Hver eneste gang de ble spilt i brønnen hoppet folk opp på bordene kjappere enn normalt og flere enn normalt, og alle sang like falskt og lykkelig med på sangene deres. De er fra Sverige, jeg forbinder dem med Kvarteret og Brønnen. I love them! Personlig liker jeg 'Play Me in Stereo' best, men den fant jeg ikke på nett - så last ned! (Melody Club på Myspace)

Og sist, men absolutt ikke minst...jeg har funnet The Prodigy. Ja, jeg har selvfølgelig hørt dem før, men først nå har jeg lastet ned diskografien og hørt flere enn 'Baby's got a temper' og 'Firestarter'. Som med Nine Inch Nails (som forøvrig har sluppet ny plate, klikk på linken og hør <3), må de høres plate for plate i riktig rekkefølge, hvis ikke blir det bare et virvar av psykedelisk lyd som ikke synes å gi noen mening. Musikk til å bli tøff av, musikk som kan få deg til å drikke hemningsløst mye - sistnevnte har heldigvis ikke skjedd meg enda :)(The Prodigy på Myspace)

Såh, mens jeg leser til eksamen, åpne din musikalse horisont for nye smaker <3

4 kommentarer:

Anonym sa...

SMACK MY BITCH UP!

Prodigy er old skoooool!

Anonym sa...

Haha Prodigy.

*barndomsminner*

:-)

J.B. sa...

Galfisk og Ole: Godt at det bringer tilbake gode minner :) Jeg for min del skal skape nye med dem <3

Anonym sa...

Husker leirskolen i sjetteklasse ene gutten fra en eller anna skole i Mo i Rana hadde øvd på Firestarter og drev og dansa sånn hele tiden