30 april, 2007

Fjelltur <3



Jeg sa at jeg skulle når jeg kom til Bergen, og endelig kom jeg meg av gårde. Med eksamen nær forestående (2. mai, 7. mai og 22. mai) var jeg fornuftig og var ikke ute på byen i helgen. Istedet leste jeg, ryddet rommet mitt og var på fjelltur! <3

Rundt 11 søndag morgen hang jeg utenfor Damsgård i M98 buksen min biologiske far har fikset til meg - de er fantastiske bukser - med kvikk lunsj, varm saft, vann, pølser og...PØLSEBRØD. *SKUFFA!* Bergen by har det meste, men bergensere er lompefobikere og tør derfor ikke selge det i butikkene. *furt furt*

Ole og jeg kjørte sånn ca. en halvtime til et sted jeg ikke husker navnet på, men noen av dere får drikkevannet deres derfra og det var høyt oppe. Så gikk vi i fjellet fra 12 til rundt 16 med en lang lang tenne-bål-og-grille-pølser-og-spise-kvikk-lunsj pause :) Før vi tuslet tilbake i bilen, og ti minutter senere hadde jeg sovnet ved siden av Ole. Godt selskap på veien hjem med andre ord!

Det er deilig å gå i fjellet når man ikke stresser. Vi møtte noen gærninger med gåstaver og shorts som regelrett hoppet nedover fjellet. Jeg bare ventet på at de skulle snuble, falle forover og skrape opp hele ansiktet sitt og knekke et kne. Heldgvis for dem skjedde ikke det. Jeg falt heller ikke, og ble ikke våt på føttene engang fordi jeg brukte turskoene mine! <3 Tursko er fantastisk! <3

Det eneste jeg glemte var ketchup, og å smøre meg inn med solkrem på armene.
'SÅ sterk sol er det da vel ikke', tenkte jeg.
I was wrong. Jeg har opparbeidet meg et nett t-skjorteskille på armene mine som matcher alt som har en nyanse av rosa. *raWr* Men jeg er flink og smører dem inn med krem og dekker dem til og har solkrem på alle steder som kan bli eksponert for vestlandssolen i dag. Flere bilder fra turen finner du her, på min eminente Facebookprofil. Oje.

Det er sommer i Bergen! Jeg må barbere leggene og finne frem småskoene <3

Oppdatering: Vi var visst på Skulstad og gikk i fjellet :)

Oppdatering 2:
- Gratulerer med dagen 29. mars, Leo!
- Gratulerer med dagen 30. mars, Evie !
- Gratulerer med dagen 1. mai, Stine!

6 kommentarer:

gigi_lcz sa...

Thank you for sharing the information.
this is my blog address:
http://liucaizhi.blogspot.com
welcome to here and give some ideas

J.B. sa...

Se! *peke ovenfor* Min første commentspam :)

How do I know? Kanskje fordi jeg skriver på norsk og personen svarer på engelsk og fordi jeg ikke har delt nevneverdig livsviktig informasjon? :)

Anonym sa...

I enjoy reading you blog! PLX VISIT MINE, AT www.NAKEDLEZBIANSPLAYINGRUGBY.com.

*tafse*

J.B. sa...

Du er dårlig på å reklamere for din egen blog, catoplato :)

Og linken sier mer om deg enn jeg vil vite xP

Anonym sa...

Jeg har over 1000 spam på min, takk gud for effektiv spamfilter. Men, de inneholder de utroligste ting, PLX VISIT MY BLOG, så er det en megetsigende URL etterpå. ER virkelig folk så blåøyd?

Anonym sa...

Jeg er litt utsatt, siden jeg har lyseblå øyne og er blond i tillegg. Men ingen spammer bloggen min, så det går fint.