09 april, 2007

Utfordringer

Ferier er deilige. Hvertfall når foreldrene dine aksepterer at du er blitt voksen. Sove så lenge en vil, gjøre det en vil i sitt eget tempo, alltid mat i kjøleskapet, alltid noen rundt deg. Jeg liker familien min, og denne påskeferien har vært fantastisk deilig. Jeg har gjort pensumting nesten hver dag, men likevel føler jeg at jeg har fått slappet av. Det er deilig :) I morgen skal jeg lese psykologi, levere ut jobbsøknader og lære lillesøster å sende mail :)

Før onsdag kommer og jeg skal tilbake til Bergen. Min gode venn Galfisk/Cato henter meg på flyplassen, og etter at mat er kjøpt inn og koffert pakket ut av så står utfordringene i kø (jeg velger å kalle dem utfordringer fordi problemer høres så negativt ut):
- Jeg henger nå etter i pensum i ALLE fag, og må lese som en helt. Hvordan jeg skal klare å komme over alt med tanke på at første eksamen er mindre enn en måned unna har jeg ingen anelse om - alle tips tas imot med takk
- Kvarteret er jo alltid på agendaen. Der henger jeg ikke etter i noe annet enn å gi tilbakemelding på mine journalisters fortreffelige artikler, så det ordner seg. Får bare det løser seg med flytting og slikt - hvis ikke får jeg nok hetta. MuHa.
- Jeg må...kanskje søke på noe skoleting sånn i tilfelle?
- Jeg må...finne ut hvor mye penger jeg trenger for å reise rundt i Sør - Amerika
- Jeg må...finne en lur måte å få med meg alle tingene mine fra Bergen til Hamar
- Jeg må...snakke med lånekassen om..ja, lån.
- Jeg må...fikse bilen min, Totoro <3

Men viktigst av alt må jeg ta meg mer tid til å gi lyd til vennene mine som ikke bor i Bergen. Jeg må ta meg tid til å ringe, til å sende mailer, svare på sms'er og andre ting som skaper kontakt mellom mennesker :) Det tok noen andre til å få meg til å innse det, men...det er kanskje slikt man har venner for? Å minne deg på viktige ting som du selv ubevisst glemmer? :)

Så jeg starter nå:
Gratulerer med 23 årsdagen Frank! (3. april)
Gratulerer med 20 årsdagen Siri! ( 26. mars)

Til alle:
Jeg vil ha dere med på Roskilde!
Jeg vil leke med dere i sommer!
Jeg vil besøke dere i høst!

Jeg er faktisk glad i dere <3

*smask smask*

1 kommentar:

Heidi sa...

Jeg vil leke med deg i sommer, og jeg er fantastisk glad i deg Janne :D Lykke til med siste innspurt.