12 april, 2007

Ymse oppdager ny musikk, del 2

'Ymse oppdager ny musikk, del 1' ble skrevet i januar. Påfølgende måned kom 'Ymse anbefaler ny musikk, del 1'. Den første var mer ironisk rettet, da det finnes en god del kjente band som jeg ikke har hørt om og først oppdager nå. Den andre var faktisk helt ny musikk. Tenk det. Sånn i ettertid så anbefaler jeg jo egentlig musikken jeg skriver om i begge postene, og jeg oppdager jo musikken jeg skriver om også. Litt dumt å dele opp det der egentlig. Derfor har jeg besluttet å holde meg til en frase, og det blir 'Ymse oppdager'.

Beklager den oppgaveliknende innledningen, jeg har nettopp skrevet en oppgave om hvordan symbolske klassifikasjoner og ritualer påvirker mennesker på individuelt og kollektivt nivå. MhM.

MATISYAHU

Han er ikke ny, Galfisk har postet om han før, og jeg har hørt på han i snart to uker nå. Fast inventar i winamplisten. Han er jøde, han synger reggae, han har hatt på hodet og masse skjegg <3 Jeg har aldri hørt på reagge før, men det var akkurat det jeg trengte nå. Musikk som ikke er fulle av energi, men heller ikke den typen som får meg til å sitte ved vinduet og stirre ut av vinduet og høyst sannsynligvis dagdrømme noe negativt (80% av alle drømmer er negative).
King Without a Crown var den første jeg lastet ned, men den jeg har hørt mest på og liker best er Jerusalem.
Det er deilig musikk, jeg slapper av og inntar en 'Det kommer årna sej' holdning. Drømmer meg bort og gleder meg allerede til å starte dagen på Roskilde med å putte musikken hans i ørene og chille i en roskildestol, i fanget på en god venn eller på en madrass <3 Utfordringene må ligge og dorme langt unna, de kommer ikke inn i bevisstheten og forstyrrer meg når jeg hører på Matisyahu.

Så fuck you bitches, jeg lar meg ikke affektere av utfordringer nå - jeg vet jeg kommer til å fikse det uansett - så lenge jeg har Matisyahu <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, hva vinner jeg for å ha klistret denne skjeggete mannen fast til hjernen din?