16 juli, 2007

Første fylletur



I Hamar etter at jeg kom hjem til Hamar, that is. Martine holdt grillfest i øspøsvær, jeg og Fridtjof var i glitrende humør tross regnet - det blåste jo ikke, dette var SÅ mye bedre enn Roskildevær! :) Festfølelsen fra Roskilde lå i bagasjen sammen med et par cd'r som ble spilt i Totoro på vei opp og ned. Pappa kjøpte Ringnes på boks istedet for Tuborg på flaske, men med små, elegante, hvite plastkrus ordnet det seg. Ymse liker ikke å drikke øl av halvlitersbokser, hvertfall ikke Ringnes.

Den første cd'n som fikk snurre var en 'Leiv Vidar Sommerhits' eller noe. En plate kokt sammen av de samme menneskene som lager 'Hits for Kids' og 'Dance Mania', regner jeg med da, for det hørtes like ille ut. Teknoversjon av 'Brick in the wall' blant annet, alt annet var også dance - av den typen du kan snekre hjemme på fem minutter. Fælt, ILLE, horribelt. Vi skiftet cd, og alle var fornøyde bortsett fra jenten i hvit bukse, blondetopp, bleket hår og sort øyensminke som syntes at dette virkelig var noe drittmusikk! (Det var Gluecifer, Creedence Clearwater Revival, The Sounds etc) Leiv Vidar fikk igjen snurre ti minutter (dette var GOD musikk ifølge førnevnte, som forøvrig heller ikke hadde hørt om The Strokes), før Fridtjof byttet cd og gjemte Leiv Vidar mellom kokebøkene der han hører hjemme. And joy ensued :)

Der var øl, der var rom, der var hjemmebrent (selvfølgelig, vi er da på Hedmarken), der var tre typer vodka, der var vin og der var rusbrus. Og grillmat, som fort ble glemt etter to timer. Heidi hadde kamera, bildene ligger ute på facebook - finner du profilen min, finner du dem som de siste fantastiske bilder som er tatt av meg ;)

Vi danset, jeg lærte Fridtjof dansen til Don Juan Dracula's 'Together', mens andre forsøkte seg på epletobakk i en vannpipe som ikke var helt tett. Ha-ha. Så var det tid for maxitaxi ned til byen, hvor vi endte opp på vår alles kjære 'Traktørn': Et sted med 18årsgrense som før spilte hiphop/pop/dance, men som nå kun spiller dance for gjester fra 16 - 40 år som kun er interessert i dette: SE bra ut, og FÅ seg noe - eventuelt LURE folk til å tro at de får seg noe. Ha-ha. Latterlige, men fantastisk underholdende stedet, de andre tørrpuler på dansegulvet mens vi står på platået og danser macarena og andre sosialt uaksepterte danser, og ler oss skakke :) Hurra!

I Hamar stenger utestedene mellom halv tre og tre, og egentlig skal kebabsjappene stenge to. Logikken til Hamar Kommune og By&Bygdelista (tuller ikke, ordføreren vår hører til dette 'partiet') slår til igjen. Så når 'Gi meg en bayer'(Noe Traktørn ikke selger) dundrer over anlegget er det på tide å komme seg ut og få seg noe mat: Bakt potet (Potetbaker'n), Baguett, Hamburger eller Kebab (BBQ, Siesta - det er de beste). I Hamar har de selvfølgelig kebaben i pita - som smaker mye bedre enn tortillalefsen som brukes i rullekebab. Men vestlendinger med hjemlengsel kan faktisk få bestille rullekebab - vi har det også faktisk. Og en 7/11 som jeg ikke er helt sikker på om er døgnåpen.

Kvart på fire legges hodet på puten med kebab i magen og vannflaske på bordet. Cato sender meg fyllemeldinger før han lar meg sove. Jeg drømmer et forferdelig stressende mareritt som går ut på at jeg må feste minst åtte røde hjul på rulleskøytene mine før jeg skal ned og jobbe på Dolly Dimple's og det er kjempevanskelig og de skal brukes til noe spesielt som er superviktig og som jeg ikke kan. Mens jeg sover drar mamma&Co til Gøteborg, og rundt ett våkner jeg og drar meg ut av sengen og er ikke det spor fyllesyk. Herlig! Første vellykkede fylletur i Hamar, disse skal det bli flere av!

Finn bildene, og nyt dem. Be om hjelp fra en voksen hvis det blir for vanskelig ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

En veldig VELSKREVEN fyllemelding, dog noen ord hadde i overkant mange konsonanter og ekstra vokaler. Samt en punktsetting som vil få den selv den hardeste norsklærer til å ligge i fosterstilling og gråte til krampa tok ham/henne.

Gjeeeesp, nei, sove!

J.B. sa...

Cato, jeg har sommerferie og jeg skriver akkurat slik jeg vil. Gå og vær pedant et annet sted!

Forøvrig syns jeg ikke det ser så ille ut?

Anonym sa...

....JEG skrev jo fyllemelding?

DU BOMMET!

Anonym sa...

hvor er bilder av hun i hvit top med blonder ? Jeg tror hun har potensial

Anonym sa...

SOME FOLKS ARE BORN - MADE TO WAVE THE FLAG, OOH, THE RED WHITE AND BLUE! AND WHEN THE BAND PLAYS HAIL TO THE CHIEF, OOH, THEY POINT THE CANNON AT YOU, LORD!

IT AIN'T ME, IT AIN'T ME, I AIN'T NO SENATORS SON, IT AIN'T ME, IT AIN'T ME, I AIN'T NO FORTUNATE ONE, LORD!

Bare all-caps kan brukes når det gjelder CCR... Mmmm. Great times.

J.B. sa...

Lole: Jeg tar ikke bilde av slike mennesker.

Galfisk: I know, one must scream with the CCR :) :)