10 juli, 2007

Hej hej hallå!

Det viste seg at de tre musikkbrennerne i Totoro hadde puttet Timbuktu - det löser sej, på listen sin, den fjerde som ikke hadde med seg noe musikk likte den heldigvis også. Den interne hilsenen som brakte fram smil og latter hos meg, Øystein, Fridtjof og Helge (og etterhvert harme fra resten av Kvarteretcampen - de forbød den til slutt) ble derfor 'hej hej hallå!' :)

Campen kom opp, teltet kom opp, flagget, paviljongen og promillen gikk opp - regnet falt NED. Våteste Roskilde NOENSINNE. Nesten 10 cm vann. (Skrev først en meter og var fornøyd med det inntil Øystein påpekte at det hadde vært flom om så hadde vært tilfelle). Folk med lungebetennelse. Drukningsfare (hvis du fant det for godt å sovne i gjørmen). 6 000 støvler solgt fra Spejder Sport. Ny rekord i ølsalg på Vest.

Bortsett fra lørdag, hvor jeg kom bort fra alle vennene mine og ble for full, synes jeg at Roskilde Festival var herlig :) Masse venner, masse god musikk, overflod av godt øl, smil, latter, herlige samtaler, fantastisk mat og så mye å feste øynene på at du aldri går lei av å ha dem åpne <3 Hadde du superundertøy, ullsokker, vanntette høye støvler, ullgenser, emohansker, regntøy og lue var du godt sikret mot vær og vind og kunne sitte varm og lun i en stol, eller danse rundt på oransje scene. Teltet mitt holdt seg også vanntett, soveposen var noen ganger litt kald men det gikk flott. Jeg har bodd 8 dager i noe som liknet en oversvømmet slum, og hatt det kjempefint! =D

4 nye bandskjorter er innkassert: Björk, The Sounds, Arctic Monkeys og Basement Jaxx <3 Jeg har enda ikke giddet/hatt tid/turt å pakke ordentlig ut av sekken min, og med jobb opp til halsen har jeg egentlig ikke tid til å skrive denne posten heller (12 timer jobb i morgen). Derfor kommer her en liste over hva jeg har hørt på Roskilde, jeg har ikke tid til å utdype dem - maaske senere ;)

Torsdag:
- Arcade Fire
- The Killers
- Björk (!!!)

Fredag:
- The Sounds
- Beastie Boys
- Queens of the Stone Age

Lørdag:
- Slaraffenland
- Strike Anywhere
- Hayseed Dixie
- The Flaming Lips (Husker ikke noe)

Søndag:
- The Lionheart Brothers
- Beirut (!)
- Arctic Monkeys (!!)
- Muse (!!!)
- Datarock (FAFAFA FAFAFA FAFA!)
- Basement Jaxx (!!!)
- Kenneth Bager feat. Julee Cruise (o_O)
- Justice (Do the dance!)

Ending word: JEG ELSKER ROSKILDE! <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

MUSE! Godkjent. Men... hvor er The Who på listen din? SHAME ON YOU UNGE DAME.

Beirut og The Sounds er også <3.

Mhm

J.B. sa...

Unde The Who lette jeg etter gjengen min og satt i en camp og sang høyt og falskt til 'Nobody's Wife' og 'Mr.Jones'.