08 november, 2006

Første tur!



Det er byen min <3 *peke på bildet* Så fint å gå over puddefjordsbruen om kvelden og se på alle lysene. Så koselig å sitte med vinduet åpent og puste inn den kalde luften og se at det enda lyser, selv om klokken er to om natten. *elsk*

I dag drar jeg fra den, for første gang siden jeg flyttet hit! Jeg skal til Trondheim og besøke/besøle Siri og Andrea :) Vi skal spise mat, bake boller, se film, nyde alkohol og på KaizersSamfundet! IH! Gleder meg sinnsykt, blir 4. gangen jeg ser dem live n_n Hurra for Trondheim! Mamma&Pappa kommer oppover også, for det er søskenbarnstreff :) Herlig!

Alt er ferdigpakket, jeg overgår meg selv igjen, det er enda en halvtime til Ole skal hente meg og jeg har ikkeno å gjøre n_n Kameraet er også husket, jeg skal forsøke ta masse bilder som dere kan få se når jeg kommer hjem. Hvis jeg får tilgang til internett skal jeg selvfølgelig benytte sjansen til å bloggre litt, but don't take anything for granted :)

4 uker til eksamen, og vi har begynt på de Samfunnsvitenskapelige klassikerne i sosialantropologien. Jeg leser tekster fra 1910, på engelsk, i en tid hvor hvert avsnitt inneholder maks to punktum og sære, fine, vanskelige ord brukes <3 Se hva jeg fant i artikkelen "The Sociology og Sociability" av Georg Simmel:

“The sight of the sea frees us inwardly, not in spite of but because of the fact that in its rushing up only to recede, its receding only to rise again, in the play and counterplay of its waves, the whole of life is stylised to the simplest expression of its dynamic, quite free from all reality which one may experience and from all the baggage of individual fate, whose final meaning seems nevertheless to flow into this stark picture.”


*smile* Vi liker havet <3

2 kommentarer:

Reinsdyr sa...

Mmmhav.

Håper du har det fint i Trånnhjæm! Kom snø på fjellene her inatt, og det lukter vinter <3 :-)

Kos deg, og velkommen tilbake når du etterhvert begynner å savne den FINE byen.


Ôléè.

Anonym sa...

Trondheim er ikke en by, det er et underlig samfunn som driver en del med gen-forskning