22 august, 2007

Eg ska te Bergen <3

Nesten med det samme <3 Førstkommende mandag (27.08) setter jeg meg på toget rundt fem om morgenen og er på Flesland ti minutter over åtte hvis flyet ikke er forsinket! Første gangen jeg skal til Bergen etter at jeg flyttet, og jeg gleder meg så!

Regner ikke med å kunne treffe alle vennene jeg har der, for jeg drar hjem igjen på torsdag (30.08). Men jeg skal hvertfall innom de nye lokalene til Kvarteret, og kanskje få med meg en konsert hvis det er noen? Noen tips, anyone i Bergen? Uansett blir det deilig, gleder meg til å se forelskelsen min igjen og stjele dynen hans om natten - kan bli vanskelig siden den visstnok er ganske stor, men jeg skal hvertfall gjøre et forsøk! *Muhahah* <3 Mennesker i Bergen som har tid til å leke forventer jeg å få en melding fra :)

Ellers kan jeg melde om at jeg har fått meg enda en ny jobb som jeg skal begynne i 11.september (fin dato), og er på utkikk etter en ny fordi en av de to jobbene jeg har at the moment ikke gir meg det de lovte av arbeidstid - hvilket igjen gir meg vansker for å skjønne hvordan jeg skal spare opp nok penger til Sør-Amerika. Den økonomiske angsten har tatt meg, men Andrea kom og dro meg litt i ørene i dag, så jeg skal nok få ordnet det. Håper jeg.
Har også bestilt mitt første skattekort og ble rimelig furt av å måtte betale 28% i skatt - det var ikke DET jeg hadde planlagt. Så nå skal jeg bestille et nytt så jeg må betale mindre skatt og heller bestille på nytt igjen hvis jeg tjener over det. It makes me feel better. mHm. Dessuten gir jeg ganske mye til samfunnet som bare jobber i serviceyrker. Se til helvete og spis opp maten deres når dere er ute og spiser! Det er IKKE moro å stå og skrape den ned i søppelbøtta, tenk! *æsj* OG: Bestill med nummer, ikke titler - det er en grunn til at nummeret står først! mHm. Ser dere, jeg er ganske så serviceinnstilt, jeg <3 *knis*

Og, haha, jeg må le litt. Lille Hamar forsøker å profilere seg som 'Studentbyen Hamar'. Vi har...lærerhøgskolen. De har til og med laget nette vesker som de har delt ut, så alle de uskyldige studentene som har for dårlige karakterer til å kunne bli noe annet tusler rundt med de over skulderen og handler oppvaskbørster på Kiwi og spør samtidig etter veien. Og fadderne har fått t-skjorter som er sponset av de lokale stormaktene, først og fremst Sparebanken Hedmark. Søte er de, og de skal ha for at de forsøker - men Hamar må nok først få flere studenter, og så flere utesteder før man kan begynne å snakke om studentby.

Det er ikke kommunestyrets førsteprioritet. Den store, brennhete saken som raser i Hamar Arbeiderblad (Håa), er ikke om man skal utrydde ulvebestanden eller ikke (for en gangs skyld), men hvorvidt enda et kjøpesenter, denne gangen i nærheten av gågaten, vil legge sentrum øde eller bidra til vekst i sentrum. Jeg stemmer for det siste, siden man da kan tusle i gågaten OG handle på kjøpesenter - istedet for å måtte velge en av delene. Men folk er engasjerte, de har til og med laget Facebookgrupper som heter 'Nei til utbygging av Hamar Stadion' og 'Ja til utbygging av Hamar Stadion'. Mulig det finnes flere også, spennende saker. Egentlig ikke xP

Nå gjenstår bare litt soving og jobbing, så er det plutselig mandag morgen og jeg skal til Bergen <3 :)
OG! Jeg har oppdatert ønskelisten min siden jeg snart har bursdag (8.september). Den finner du her!

4 kommentarer:

Anonym sa...

28% skatt, tsk tsk, INGENTING! Hihi

Jeg bestiller alltid med nr, ganske enkelt fordi jeg ikke tør å våge meg på å forsøke å uttale de rare titlene dere har på maten.

J.B. sa...

Ja. nei, 'sult!' er vanskelig å uttale har jeg hørt. merkelig at vi selger mest av den.

Prinsesse Ingeborg sa...

Jeg laget facebookgruppa "Nei til utbygging av Hamar Stadion" da... Det var ikke hvem som helst liksom.. hehe... Og Hamar har mer enn lærerhøyskolen... hmm.. har flere som går på veldig bra fag der nede... tihi...

J.B. sa...

Ja, jeg veit, men når jeg lette etter den så fant jeg den ikke,også var jeg ikke sikker på om du ville ha navnet ditt i bloggen min :)

Og ja, vi har vel noen kulturaktige fag også tror jeg, men noen studentby vil jeg ikke påstå at Hamar er. Da hadde ikke utesteder gått konkurs :)