05 august, 2007

"Janne&Fridtjof til Jørgen"

My lousy excuse for å bruke lang tid på å oppdatere bloggen nå er at jeg de to siste ukene enten har jobbet, eller vært med Cato :) Eller vært på fest :) Eller vært med Cato :) Eller sovet :) Lite tid til annet fjas, med andre ord. Plakatene mine ligger fortsatt i skuffen under sengen og mamma er antakeligvis litt furt fordi jeg ikke har vasket nok klær/gulv/kopper.

Og nå ligger jeg i en av Helges sofaer, i pysjbukse. Jeg er i Oslo at the moment, hvor jeg jobber som frivillig på Øyafestivalen! Fridtjof og jeg er vakt under opprigg, noe som betyr at vi går rundt og ser på at folk rigger opp til festivalen, mens vi snakker i samband og forteller turgåere, hundeluftere og 'jeg skal bare teste den fjernstyrte båten min'folk at området er stengt, og åpner opp porter til lastebilene :) Fridtjof snakker så utydelig at jeg får snakke hele dagen! Jeg digger det, har det fantastisk moro og avslutter hver dag med 'Diane, I am now upside-down' :) Whiiiii! Nå har Ikeamenneskene bygget sykler også, vi vurderer å konfiskere noen og leke sykkelvakter - siden pacific blue ikke går i sommer må vi få utløp for sykkelpolitibehovet på andre måter. *knis*
Siden vi jobber før festivalen starter betyr det at vi har fri hele festivalen :) Gleder meg enormt, det er så mange artister jeg skal se! Nine Inch Nails ligger på en høy 1. plass selvfølgelig, men hver dag er til å sikle av <3 At mange av vennene mine også jobber på festivalen gjør jo alt enda bedre, at alle de frivillige jeg har møtt er potensielle venner gjør det best!
Håper bare at været bedrer seg, det er en kjølig og fuktig vind i Oslo som gjør meg kald og klam inn til beinet. Dagbladet melder om hetebølge, men vaktsjef Jørgen sier at de ikke er til å stole på. Så man får se :) Øyas solskinnspatrulje holder humøret mitt oppe hvertfall: deres oppgave er å tusle rundt med kaffe, te, saft, vann, frukt, potetgull og sjokolade <3 Søte menneskene :)

Nå skal sofaen gjøres om til seng, når man jobber tolv timer og er ute hele dagen blir man faktisk sliten selv om man bare streifer rundt ;) Til alle mine venner som styrer med å komme i gang med et nytt år med studier: Jeg håper dere har et sted å bo, send meg adressen deres! <3 :) Og: Kjøp pensum med en gang!

*Øyaluuuuv fra meg til alle dere <3*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Denne 'Cato' høres uforskammet kjekk og veltrent ut. Vi burde møtes over en kopp te og litt domino.

TIHI!

NIN var igrunn kos!

J.B. sa...

Det er DEG da, you silly fish. Fishy fish. :) Nuvel

NINkonserten makes it tickle in my heart <3

Anonym sa...

*kile litt i hjertet*