24 august, 2007

Fun Facts fra restaurantbransjen

Selv om jeg ikke har arbeidskontrakt (og egentlig heller ikke føler et sterkt behov for 1 måneds oppsigelsestid), så regner jeg det slik at jeg nå jobber på Dolly Dimples i Hamar. Og herregud det er så mye å lære når man skal jobbe som servitør xP Har ikke jobbet der så mye enda, men har allerede plukket opp litt trivia:

Visste du at...
- Man får vannblemmer av å kvesse ca. 40 tykke fargeblyanter? (ungene tegner med dem)
- Selv om du bretter pizzaeskene med hansker på, så får du ca. 1000 papirkutt?
- Med mindre du har smedhender, så brenner du deg noe jævlig hvis du tar på oppvasken før det har gått 10 minutter siden den ble tatt ut av maskinen?
- Vi har barneplaster?
- Jeg kan bruke jobbkortet mitt i alle Dollyrestaurantene i Norge?

Så hvis jeg føler for det, kan jeg stikke innom Dolly på torgalmenningen når jeg er i Bergen og ta et skift eller to der. Det vil jeg ikke føle for.

Vent i spenning, snart finner jeg sikkert mere unyttig kunnskap fra restaurantbransjen som jeg kan dele med dere. I mellomtiden kan dere se på linkene - hvis dere ikke har noe bedre å gjøre. mHm.

Bergen om 2 dager! <3

Ingen kommentarer: