08 oktober, 2007

Ymse tenker på vekt...i fly

I dag veide jeg meg for første gang på...eh...siden sommerferien en gang :) Koselige 57,3 kg, det passer meg fint. Så begynte jeg å tenke på flyturen til Bergen, på at man bare har lov å ha så&så mange kg med bagasje og håndbagasje, og at det gjennomsnittlige mennesket blir tyngre for hvert år.

Når de har slike regler på bagasje, som antakeligvis er en regel for å hindre overvekt - da har de vel en gjennomsnittsvekt på hver passasjer også da, som sikkert ligger litt over hva gjennomsnittspersonen i verden veier, for å hindre overvekt - av passasjerer? La oss kalle det 'passasjervekt'.

Hva da, når folk blir tyngre og tyngre?
En person som veier mindre enn passasjervekten, vil jo kunne gi av sin tiloversblevne passasjervekt til en person som veier mer enn det som er satt som passasjervekt pr. person. Barn for eksempel, veier lite. De fleste anorektikere også (no harm). Trygdesnyltere, sofaslitere og ishockeyspillere veier mye. It goes up.

Men tenk om det en dag ikke gjør det, fordi Trygdesnylternes forening har bestilt chartertur til Mallorca og klart å fylle opp et helt fly med trygdesnyltere som overskrider passasjervekten. Jeg ser for meg nyheten: 'Fly med charterturister styrtet'. Den påfølgende nyheten når de finner ut om menneskene innblandet i styrten: '200 trygdesnyltere styrtet i døden'. Og nyheten som oppklarer årsaken 'Feite passasjerer styrtet fly'. *knis* *kremt*

Kanskje vi må begynne med et nytt system ?
Type at de kiloene vi kan ta med oss om bord i flyet (ekslusive bagasje i lagerrommet) er oss selv og håndbagasje til sammen ? Også blir vi veid i sikkerhetskontrollen for å dobbeltkontrollere at vi har skrevet riktig vekt på skjemaet vi på forhånd har sendt inn til selskapet. Håndbagasjestørrelsen må jo være det samme, hvis ikke blir det jo ikke plass til alt - men maksvekten på den vil bli beregnet ut ifra hvor mye du veier. Og de som overskrider passasjervekten må si ifra på forhånd slik at det tas hensyn til, og blir bedt om å medbringe så lite håndbagasje som mulig. Hm.


Ellers: Jeg har Amy MacDonald - Poison Prince, Corado - We got nothing an we are not going nowhere og Plain White T's - Hey there Delilah i hodet mitt, 9. oktober skal jeg på Gwen Stefanikonsert, Cato er søt og ganske skjeggete tror jeg (skjeggemaskinen hans ligger hos meg), og på Brio har vi fått inn Halloweenvarer <3 whiiii <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er nok med i beregningen alt sammen. Hvis 200 trygdesnyltere absolutt vil presse seg inn på et fly til Mallorca, så får de bare gjøre det - og vips, 200 trygdeårslønner mer for regjeringen å rutte med i det neste statsbudsjettet. Blir penger av slikt.

Men det er nok derfor de tidligere ombloggede spartanerne GÅR hele veien til The Hot Gates. 300 av dem, og de ser nokså vektige ut.

J.B. sa...

Ja. Muskler veier jo som kjent mer enn fett.

Jeg har savnet kommentarene dine, Ole <3