23 februar, 2007

Oppdagelser

Du verden så mye man kan finne frem til i løpet av en dag selv om man sitter og leser hele tiden. Hvilket tyder på at det skjer mer oppe i hodet på oss enn vi er klar over - hvilket er bevist

Angående sosialt liv
Jeg har funnet ut at en av mine nye venner i Bergen er mitt sosiale forbilde. Hvilket jo er en grei oppdagelse, men samtidig en litt slitsom en - fordi jeg sammenlikner meg med denne personen. Hvorfor slitsomt?
Fordi jeg ikke er lik noen andre, fordi alle er forskjellige og det derfor er håpløst og meningsløst å forsøke å bli en annen enn det man er. Pluss at denne personen har hatt flere år på samle venner enn meg også, hvilket bare gjør det enda mer meningsløst.
Men forbilder er fint å ha - noe positivt kan jeg sikkert trekke ut av det.

Marimekko
Vi har en Marimekkobutikk i Bergen. Og de trenger ekstrahjelp. Jeg tror jeg skal søke selv om jeg ikke har peiling på interiør. Bare for å ha gjort det, så jeg ikke kan angre på det i det minste. Men anyway, min Andrea i Trondheim tror jeg likte denne butikken, så jeg skal ta henne med til den når hun kommer og besøker meg <3













De solgte ikke denne bilen der, men blomstermønsteret er sånn typisk dem. Mhm. Ergo: Vi har en kul, finsk designersjappe i byen ;)

O Såle Mio
En skomaker(!) jeg har tuslet forbi mange ganger og smilt av. Herlig navn, herlig fyr. Sistnevnte oppdaget jeg i dag da jeg trengte nye flikker (ting på helene til pensko som beskytter dem fra slitasje) til skoene jeg plutselig hadde bestemt meg for at jeg skulle bruke på internfesten i morgen. Han har masse hvitt hår som er kjemmet bakover i sånn bestefarsveis, også har han en god og rund mage, store arbeidshender og var kjempekoselig og husket meg da jeg kom for å hente de. Og så snill som tok dem i dag! <3 Og det luktet så godt av skopuss og lær der inne.

Se der, ting om meg og Bergen som dere kanskje ikke visste. Nå står middag for døren, jeg har ca. ingenting å leve på frem til 15. mars - så om noen føler for å fore meg så si ifra :)

2 kommentarer:

Reinsdyr sa...

Sosialt forbilde? Kan ikke være noen andre enn meg.

Anywho, jeg fórer deg ikke, det er din tur å fóre meg ;)

(neida, ikke fór meg, jeg er mett & jeg tuller)

Her er en ting til du ikke visste om koselige ting/personer i Bergen. Denne mannen laget "The Raven" til deg:

http://www.bt.no/na24/article341779.ece

:-)

Anonym sa...

Jeg har hamstre som sosiale forbilder.

AU!