20 februar, 2007

De er her

Green bleepy aliens? Satanistene? Bushtilhengerne? Karakterene?
Nei.

PÅSKESJOKOLADEN ER HER

Jeg ELSKER Freia sine påskeegg, tror kanskje det er det eneste jeg liker av påskesjokolade. Er ikke så glad i marsipan og slikt, men påskeeggene får jeg lyst til å kjøpe en pall av :)



MEN, det er LITT tidlig, er det ikke?
Det er 6 uker til påskeferie, for enkelte heldige sjeler har vinterferien nettopp begynt, og våren er langt unna. Påske er det man gleder seg til etter vinterferien er ferdig, påske er høytiden som kommer rundt da sneen begynner å smelte og Hamar's gater er dekket i sørpe. Jeg vet ikke hvordan det er i Bergen på den tiden, men det er sikkert grønt gress eller no da.

Det er for tidlig, så altfor tidlig. Det vitner om kommersialisme og tradisjoner som kastes på sjøen eller sendes dit pepper'n gror - for her skal det tjenes penger! Jeg blir sint, skamme seg menneskene som finner på slikt.

Så jeg sendte selvfølgelig mail til KraftFoods som eier Freia og spurte. Mailen deres er kraftfoodsnorge@krafteurope.com, hvis flere har lyst til å maile dem. Jo flere jo bedre!

Noen husker kanskje at jeg gjorde det samme med Nidar når de kom med julemarsipanen sin, les mailen jeg sendte og svaret deres her.

Venter spent på svar fra KraftFoods, og blogger svaret så fort det kommer :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vel, selvsagt vil de tjene penger, og så tenker de nok sikkert at de hjelper til med å minne folk på påsken, hva den står for, og at det er sjokolade det egentlig går i.
Forøvrig, jeg er spent om det blir samme teite svaret som Nidar kom med, blir spennende oppfølgning dette ;)

Forøvrig, jeg har merket meg dette med påskesjokoladen og Janne :P

Reinsdyr sa...

Er det sjokolademakerne sin feil eller er det VÅR feil at påsken er blitt sjokoladifisert? Vi MÅ jo ikke kjøpe påskesjokolade med en gang den kommer i butikken.

J.B. sa...

H.C Andersen: Finn deg et nytt nick, det der er hellig eventyrassosiert navn. Tenk :)
Jeg vil ikke bli mint på påsken i FEBRUAR, det ødelegger forventingene til den!

Reinsdyr: Jeg vet ikke, jeg har vokst opp med påskeegg og tilhørende sjokoladefråtsing. Det er prinsipp det er snakk om - skal vi gjemme påskeegget vårt nå også?

Anonym sa...

MOMMY MOMMY, I FOUND A LINCOLN-LOG IN ME SOCK DRAWER!

Son, that's the story of Jesus!

Anonym sa...

Lincoln-log er en SJOKOLADE for dere som ikke har fullstendig oversikt over amerikansk kultur og... snop.

Anonym sa...

Vi beliter oss ikke.