01 februar, 2007

I'm heroine, on drugs!

Takk til Cato/Galfisk som påpekte dette eminente ordspill :)

As we speak er det 23 minutter til jeg har vært oppe i et døgn, bAh to the laws og begrensninger of humans! Jeg har vært på forelesning, jeg har lest i 3 timer: Sliter du med å få sove har du underskudd på serotin - et av de mange stoffene som hjernen produserer for at du skal fungere.mHm. Videre hentet jeg min By:Larm billett, spiste middag og hvilte i en og en halv time. Jeg forsøkte å sove, men lå inntullet i Helge sin dyne og pønsket ut planer og registrerte hver lyd hans kollektivsamboere lagde selv om de var kjempestille :) Takk til snille Helge som lar meg låne seng :)Så opp igjen, på Kvarteret, og brekke Kvartært. Hvilket jeg har holdt på med frem til 5. Det gjenstår kun å finpusse, høyst sannsynlig bytte ut noen fonter, og skrive den ut - så er årets første Kvartært ute, og 'mitt' første Kvartært ute! Var en tur innom Kraft(riggeetaten på Kvarteret) sine lokaler hvor de selvfølgelig hadde nachspiel, og alle var søte og snille og jeg ble så glad over at jeg egentlig aldri trenger å lete etter et nachspiel - Kvarterets frivillige har villaen <3

Hele Kvartært kan jeg ikke publisere på nett med tanke på noen etiske prinsipper, men min første leder publiserer jeg her, i sin helhet :) Jeg simpelthen elsker og får et sært kick av å ha ene og alene ansvar for en avis, og se at det funker. Enda herligere er det når Side 2 er bare min! <3

"Nytt år, ny redaktør og "nytt" Kvartært.

Jeg er Janne, fersk redaktør for Kvartært, og har store planer om å bruke side 2 til kjærlige nyreslag og takknemlige hilsener til de som fortjener det. Side 2 er min, my own, my precious. Den er mitt misbruk av min nyvunne makt, et eller annet sted må den jo få utløp. Men først: litt om meg. Jeg har ett semester på Kvarteret i bagasjen, og begynner først nå og få oversikt over hvordan ting fungerer og har fortsatt ingen anelse om hvem størsteparten på Kvarteret er. I tillegg er jeg elendig med navn, så ikke bli fornærmet om jeg ikke husker hva du heter selv om vi snakket sammen i over en time forleden dag. Fantastisk glad i te, kaffe, alkohol og Lucky Strikes - og i å leke med nye og kjente mennesker. Come play with me!

Anyway, som fersk bergenser (flyttet hit i høst), nyansatt på Kvarteret og nylig introdusert for utelivet i Bergen har jeg undret meg over en ting: Hvorfor samarbeider ikke Kvarteret og Hulen?
Personlig liker jeg meg like godt på Hulen som på Kvarteret, begge utestedene er for og av studenter, og de satser begge på det samme: at man skal kose seg og ha det moro! Men noe samarbeid eksisterer ikke, og hver gang jeg nevner Hulen blir jeg hysjet ned. Hvorfor liker ikke Kvarteret Hulen?
- Av prinsipp, sier noen. Hvilket prinsipp? De er konkurrenter, ja - men jeg tror faktisk at det er nok studenter i Bergen til at det er nok til både Kvarteret og Hulen. Ikke er det noe i naturen til hulenfolk som tilsier at vi ikke skal like dem heller. Dårlig argument, dårlig begrunnelse.
- Fordi Hulen ikke liker oss, høres også ofte. Alle hulenfolk jeg har møtt har vært fantastisk koselige selv etter at jeg har sagt at jeg ikke kan begynne å jobbe der fordi jeg jobber på Kvarteret. Istedet har vi havnet i en samtale hvor vi sitter og beklager oss over at Kvarteret og Hulen ikke samarbeider mer. Det går rykter om at kvarteretfolk kommer gratis inn på studentkro på Hulen, og at hulenfolk kommer gratis inn på Helhus på Kvarteret. Det går også rykter om at vi faktisk har en gjesteliste på Hulen, og vice versa. Sistnevnte var ikke engang KvaSt helt sikre på - jeg venter i spenning og håper på gjestelisteplass til Skambankt.

Jeg er positiv til samarbeid mellom Kvarteret og Hulen, og jeg er ikke redd for å si det!
....Drapstrusler mottas i plenum, etter skriftlig levering av fullt navn, adresse og telefonnummer. Jeg er på Kvarteret 5 av 7 dager."

God Morgen til dere, og God Natt til meg :)
(Personer som ønsker å lage middag til meg bes ta kontakt)

10 kommentarer:

Reinsdyr sa...

Serotin: http://en.wikipedia.org/wiki/Serotine

Serotonin: http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin

Pedantmannen slår til igjen!

Ja, hvorfor samarbeider ikke Hulen og Kvarteret? Eller for den del Dolly Dimple's og Peppes? Brio og Toys R' Us? Samme målgruppe, samme vareutvalg. On the other hand, hvorfor skulle de samarbeide? Ville ikke det resultert i ekstra byråkrati uten noen nevneverdige fordeler, bortsett fra at du kommer gratis inn på Hulen-arrangementer?

Olé

J.B. sa...

Jeg tillater meg skrivefeil etter å ha vært oppe i 24 timer. Selv om jeg nevnte et helt annet stoff enn jeg hadde hensikt til: SEROTONIN da.

Syns ikke du kan sammenlikne Hulen og Kvarteret med andre konkurrenter. Vi er basert på en helt annen idé, og skal være her for studentene. Et samarbeid ville gitt DEG bedre oversikt over hva som skjer, bedre samkjøring av utestedene og kanskje hjulpet Kvarteret med å få has på sin organsiering (vi er 12 - Hulen fyller 40). Som igjen ville gjort det bedre for deg å henge begge steder.
Selvfølgelig er ikke rundt 100 nye folk å leke med for interne å skyve under en stol, eller leking på Hulen - men visse fordeler skal frivillige ha <3

Tenk så kos det hadde vært med fakkelvei mellom Kvarteret og Hulen i Helgene :) At programoversiktene for hvert sted lå på begge stedene <3

Jeg sier ikke at de skal fusjonere, jeg sier at de skal samarbeide!

Anonym sa...

DAMN YOU PEDANTMANNEN!

J.B. sa...

TAKK GALFISK <3

Reinsdyr sa...

Mwahahah. There's no escaping Pedantmannen.

Skjønner fremdeles ikke konkret hvorfor Hulen og Kvarteret skal samarbeide. Bedre oversikt over hva som skjer? Både Hulen og Kvarteret har programmer, jeg greier fint å holde rede på dem, særlig siden jeg bare går på Kvarteret-ting anisveis. Samkjøring av utestedene? Intetsigende politiker-uttalelse. Det med å få has på organiseringen skjønte jeg ikke. Dere er 12... hva? År?

Mvh.

Kverulantmannen. (Pedantmannens ekle, schizofrene 2. halvdel, som snøvler når han snakker og sjelden pusser nesen.)

PS: Skittent triks følger. For å gi meg selv siste ord i denne debatten reiser jeg til Oslo, og når jeg kommer tilbake har du glemt alt. God helg :-)

J.B. sa...

Jeg glemmer ikke dette,jeg får det påpekt hver eneste dag omtrent.

En skal ikke krangle, en skal være venner og like hverandre - hvilket Hulen og Kvarteret har alle forutsetninger for å gjøre.

Gimme some love!

Anonym sa...

REMEMBER THE ALAMO!

J.B. sa...

The alamo?

WooT? xP

Anonym sa...

Jeg vil lage middag til deg.

Ps: Alamo var mitt bil-utleie-firma da jeg var i California. Mhm.

andrEA

J.B. sa...

Andrea: I løv ju mai pretti flåwer <3