11 oktober, 2006

HaHaHa *knis* Julemarsipan-svar *knis*

Ok, jeg vet det blir to poster i dag - men dette er genialt og dere vil (forhåpentligvis) elske min nysjerrighet n_n For, jeg sendte mail til Nidar og spurte om hvorfor de startet salget av Julemarsipan i oktober.

Her er min mail til Nidar (no kidding):
Hei!

Antar at dere får veldig mange mail om dette hvert eneste år, men jeg har aldri sendt en før og jeg lurer forferdelig mye på det.

Hvorfor begynner dere å legge ut Julemarsipanen for salg i oktober? Jeg så den i dag (10. oktober). Jeg ser selvfølgelig de kommersielle hensiktene, men håper virkelig at det ligger noe mer bak.

Tar dere ikke hensyn til at Julemarsipanen er en tradisjon, og derfor også er kultur?
At den er spesiell nettopp fordi den kun selges rundt jul?
Mener dere at det er 'rundt jul' nå? 2 og en halv måned før julaften?

Og - skal dere legge ut Påskemarsipanen for salg i februar da? Hvis dere skal følge samme linje som dere gjør med Julemarsipanen. (Dette kan jo bli et problem, da det ofte fortsatt er Julemarsipan igjen i butikkene i februar)

Jeg bare lurer :)

På forhånd, takk !

Med vennlig hilsen
Ymse
(som gleder seg til jul, men ikke vil starte feiringen nå)

Og her er Nidars svar til meg (still no kidding):
Hei!

Takk for din henvendelse. Vi i Nidar har forståelse for ditt synspunkt, men vet samtidig at mange nordmenn spiser Julemarsipan i oktober og at et flertall synes det er helt greit at juleprodukter selges fra oktober måned. Vi har derfor valgt å levere Julemarsipan i oktober også i år, slik vi har gjort i over 20 år.

Nidar er den eneste godterileverandøren som fortsatt lager Julemarsipan i Norge. Vi har laget Julemarsipan siden 1915 og vi vet at mange setter stor pris på dette produktet.

I oktober starter vi salget av et begrenset sortiment Julemarsipan. Det fulle sortimentet med marsipangriser kommer i november.

Produksjonen av Julemarsipan krever at vi setter i gang et stort apparat. Blant annet ansetter vi i år 110 ekstra medarbeidere for å kunne levere julegodterier til nordmenn. Norge er et lite marked, og skal vi klare å lage et så krevende produkt som Julemarsipan, må vi starte salget i oktober. Faktisk er altså dette et spørsmål om hvorvidt vi kan fortsette å lage Julemarsipan eller ikke.

Vi har som sagt forståelse for at du synes det er for tidlig å starte salget av juleprodukter i oktober. Med dette svaret ønsker vi derfor bare å forsøke å gi deg en begrunnelse for at Nidar starter salget av Julemarsipan i oktober.


Vennlig hilsen
Nidar AS


AHAHAAAA. Jeg elsker PRsvar n_n *knis knis* Send mail og spør dere også, er litt spent på om de svarer det samme til alle :) :D
*ikke klare slutte å le*

2 kommentarer:

Reinsdyr sa...

Hahaha.

Stilig hvis svarmailen er custom made.

Anonym sa...

Sannelig, dette må undersøkes nærmere