14 oktober, 2006

Den første sneen

Eller skrives det snøen? Tror det er noe vestlandsspråk som er ute og forvirrer meg.

Anyway, sneen kommer! Eller er kommet, i indre deler av Finnmark <3 Fine Finnmark. Jeg fant høstens første artikkel om sne i dag, selvfølgelig på Dagbladet.no. Tittelen "Verste snøkaos siden 1870" var jo i seg selv ganske interessant, men jeg hoppet imaginært i stolen da jeg leste at sneen kommer til Hedmark og Oppland neste uke! *Iiiiiiiiih* Jeg BOR jo der, sånn egentlig, bortsett fra at jeg nå bor i Bergen, Hordaland. Når kommer sneen hit?
Omtrent hver kveld får jeg den snikende følelsen av at det sner ute, det lukter liksom sne og det kjennes ut som det er tid for sne - men det sner aldri når jeg like forventningsfull som en unge på shopping med besteforeldre titter ut av vinduet. *SKUFFAH!*

Men jeg gleder meg, til den dagen lillesøster (8 år) ringer meg og sier "atte Janne, nå er det snø her. Masse. Og Marianne (lillesøster 16 år) er sur på mamma for mamma vil kjøpe vintersko til hu." *lykke*

Jeg elsker sne. Uansett om jeg er ute eller inne, uansett om det er mye eller lite av den. Sne plager meg aldri, den pakker alt inn og alt blir stille og mykt og koselig. Også sier den at "nå er det snart jul,lillepus". *elsk*

Så hm. Dette var muligens et forsøk på å spre gode, myke, varme og behagelige følelser til alle sammen og lure fram et smil eller to og tanken på varm kakao med krem <3

1 kommentar:

Reinsdyr sa...

Ooh vinter :-)

SnØ (ø) er utrolig pent. Håper det blir nok til å gå på ski i år :o. Ble litt bekymret i høst når det var 20-ish grader...

Hmm hvis det begynner å snø må jeg kjøpe busskort. Kjipt.

Men, definitivt myke, varme (kalde?) og behagelige følelser her. *Glede seg til vintern*