10 oktober, 2006

Misjugdement of day


bAH.
Dagen i dag startet helt fantastik <3 Opp av sengen klokken syv (jeg burde skjønt det da, det er altfor tidlig) og tittet ut av vinduet mitt. Det var en av disse mørke høstmorgenen hvor man bare ser en liten, tynn lyseblå stripe over fjellkammen, resten er mørkeblått og gatelysene er varme - og Nygårdsbroen er overbelastet av rushtrafikk. Gikk på do, konstaterte med et lite 'faen' at jeg enda ikke var frisk og tenkte 'jaja, jeg får tusle til helsestasjonen som er gratis i dag, sikkert ikke så farlig men greit å være på den sikre siden' (håhå, du naive godtroende kvinne), hoppet i dusjen, spiste frokost og var ute av døren ti minutter for sent - men det er jeg alltid. Så tar jeg dette nydelige morgenbildet og fryder meg over FROSTRØYK <3

Øving til foredrag går bra, jeg bruker den særdeles kjedelig seminaren med mr. Heinz (se en eller annen tidligere blogg) i exphil til å strikke, vi tar en lissom test som jeg står på (wuhu!) og så løper vi til Jussbygget for å ha dette foredraget - som min gruppe (og alle andre) får godkjent (yeah,baby). Og så får vi pizza, litt rar pizza, men endog pizza. 'Ah, for en fin dag' tenker glade meg. Og så begynner helvetet.

Helsestasjonen: 'Jeg må sikkert vente litt med det går bra, jeg kan strikke og lese imens'. En halv time senere er det inne hos helsesøster, snakke med henne, ta prøve, for så å sette seg ned for å vente på at legen skal bli klar. 'Det tar ikke så lang tid, det er nok snart din tur'. (m-m...you wish) Kwaioboken (liten søt stamme på Papua New Guinea) fiskes opp, etter et kvarter sier helsesøster at: 'Du har nok en urinveisinfeksjon, var kraftige reaksjoner på det ja' (O, lykke..) Etter en og en halv time med venting er legen klar for å ta imot meg, og hun sier hun må banke litt på nyrene mine. Jaok. 'Gjør det vondt?' 'Neeei..ikke noe særlig' Men satan som det gjorde det etterpå! I en time! *snufs* Kan man ikke finne ut om nyrene er ømme på en noe mer human måte en å SLÅ dem?!
Anyway, jeg får respet og legen sier 'Ikke noe hard festing i helgen, måtehold fungerer' - så, Cato: Slå meg på nyrene når du syns jeg er på vei til å overskride dette måtehold på fredag. *snufs*

Såh: Oppe siden 7, studier til 3, på helsestasjon til 6, kjøp av dyr resept, så en tur på Ica. Og med store smerter i ryggen (nyrene ligger deromkring) og møkksliten og mye å gjøre. Men hva ser jeg på Ica? Dette!
Ikke websiden til Nidar's julemarsipan - men NIDARS JULEMARSIPAN. I oktober?! Hvem fanden tenker på jul i oktober? Annet enn sinnsyke kommersialistmennesker. Fy skam dem! De skulle hatt et kurs i kultur, etikk og TRADDISJON - som dom seie på hedmarken. FU dem. Ikke hedmarken, men kommersialistmenneskene. Arg. Ikke nok med det, butikken var hinsides rotete også. Og ikke hadde de tranebærjuice heller.

Enda mer sliten, oppgitt og smertefull går jeg videre hjemover og kommer på at jeg har et tårn med OPPVASK hjemme. Hurra. Og at klokken nærmer seg 7, og jeg skal skrive et referat og egentlig aller helst lese en artikkel i kveld før 'Greys Anatomy' (med denne barmhjerigheten er vel det avlyst også) som starter halv ti. Men før det må jeg spise, før jeg svimer av. Men jeg har ikke så mye å lage mat med - fordi jeg har en stor oppvask - men jeg må spise noe før jeg tar oppvasken.
Hadde jeg ikke tittet opp her hadde jeg falt ned i en dyp grøft full av vann. For byggemennene som graver og bygger og graver i hele Bergen hadde selvfølgelig bestemt seg for å grave en STOR DYP LANG grøft på veien til min blokk. Omvei jeg må ta. JA, den var bare 20 meter ekstra lang med alle vet da vel hvor frustrerende det er når du må stoppe opp og se deg om for så å virre litt sært videre.
Og nå er vel alt over? (HAHA no darlin') *mmm fine blokken snart hjemme* tenker jeg og blir nesten nedløpt av to spurtende trenende mennesker. Litt sånn for å bare gni den inn liksom? Bare påpeke ganske direkte at 'haha du trener ikke, ynkelige menneske'?

Såh, words of notice: Ikke døm dagen slik sånn bare fordi de første timen er fantastiske, for når kvelden kommer er det de siste som teller. *ARGH*

Nå skal jeg gå og ta de nye pillene mine, og de får faen meg virke ! *smerter*

7 kommentarer:

Reinsdyr sa...

:-o

NÅ kan du angre på at du ikke slo til på den deiten din (jmfr din egen blogpost), da kunne han (hvemdetnåer) tatt oppvasken for deg.

*gni det inn*

Spøk til side, håper du blir frisk igjen. OG: Bildet du tok var i det minste av den delen av dagen som var bra, så med mindre du hadde med deg kamera på Ica og tok bilde av julemarsipanen så har du ikke dokumentert elendigheten. Ergo kommer du til å se tilbake på det som en bra dag når du engang er blitt så senil at du ikke kan huske resten av dagen. Hurra.

Reinsdyr sa...

Rettelse: Håper du blir frisk igjen SNART. Tar det egentlig som en selvfølge at du blir frisk.

J.B. sa...

Jeg skulle ta bilde av julemarsipanen, men som enda et ledd i dagen gikke SELVFØLGELIG batteriet.

Blir nok frisk. Må bare plages litt først, og slås litt i nyrene.mmmm.

Anonym sa...

Janne! Åh, jeg vil besøke deg nå, så jeg får laget te til deg, tatt oppvask, pleddet deg og kost med deg. Søte venen min :) Savner deg, bli frisk!

galfisk sa...

Å være frisk er definitivt overvurdert. WALLOW IN SELF-PITY WHILE YOU CAN!

J.B. sa...

Heidi: I løv ju even more when you say that <3 <3 *krype opp i fanget til* Gleder meg til å se deg igjen !

Galfisk: I might be a bit self pitying, men trust me. Du vil ikke ha denne smerten, hvertfall ikke når du bor alene og må gjøre alt selv !

Reinsdyr sa...

*Synes synd på*

Hvis det ikke hadde vært for at det hadde vært harry siden jeg nesten ikke kjenner deg, skulle jeg kommet og tatt oppvasken din! Og laget te.

Donkey: I mean, I don't know you, and you don't know me, so outside is ok. I'll go.

Men, i alle tilfelle kan du jo legge meg til på emm ess enn: olereinsdyr@hotmail.com.