08 januar, 2007

I'm back, baby!

Jeg landet på lørdag, med Lars Ole ved min side. Jeg hadde en koffert jeg knapt kunne bære, han hadde en snasen liten sekk han slengte på ryggen. Men så skulle han bare bo hos meg i to dager og hadde ikke med seg julegaver og 1 måneds klesforbruk. mHm.

Det bar omtrent rett på byen, etter å ha ledd så mye av diverse youtubeting at vi hadde vondt i kinnene :) Se for eksempel på The Evolution of Dance. Herlig! På byen var vi selvfølgelig på kvarteret <3 Jeg betalte ikke for en eneste øl, deilig med gode venner, og hadde følelsen av å bli spist med teskje av en altfor full fyr som bare STIRRET på meg i 5 minutter. Så satte han seg ned på andre siden av bordet og stirret mer. Og hadde ingenting å si. Creepy. Men jeg har gode venner så vi ignorerte han, og jeg lo litt fordi jeg er 44% ond (tok test på nett altså).

Dette er 'orienteringsmøteuken' på UiB. Og møtene er frivillige. Så egentlig kunne jeg hatt en uke til med ferie, men jeg fant dem ganske greie å være på, og jeg skal være lur å kjøpe pensum denne uken allerede, og vaske hybel og organisere meg slik at alt er fantastisk fint og flott til første forelesningsuke.
Forresten tror jeg at UiB har en konspirasjon mot meg. De har satt opp HIS102 med forelesning klokken 8 (!) om morgenen, og det samme har de gjort med PSYK100. Hvorfor? Fordi de vet at dette er fag jeg har lyst til å ta, og samtidig så vet de hva jeg kommer til å ende opp som (det vet ikke jeg enda). Og har de bestemt at hvis Janne skal klare å bli det hun vil og trives i jobblivet sitt så må hun stå opp klokka 6 for å komme seg på de rette forelesningene. Muhahhaaaaaaaa. Onde jævler.
Nå skal det påpekes at dette kun vil skje høyst to ganger i uken, men jeg påberoper meg det faktum at studenter har et annet tidsperspektiv enn resten av verden. Vi står opp sent og er oppe sent - ofte til det er tidlig igjen. Så derfor er det ekstremt slemt å gjøre slike ting for da får vi aldri sovet.
Alle tips om denne konspirasjonen tas imot med takk :)

Det er godt å være tilbake i Bergen, selv om det regner regelmessig på 72. døgnet. Vi liker Bergen for det! Her er varmegrader, så jeg blir ikke sår på leppene, og den høye luftfuktigheten holder huden min fin og myk - på en måte liksom :) Dessuten har de 2 kinoer, jeg og Lars Ole var og så The Holiday, den anbefales på det varmeste! :)

Og jeg har igjen blitt påvirket av andre og har lyst til å dra på By:Larm i Trondheim. Noen synspunkter? Jeg har ikke bestemt meg enda, men det er utrolig fristende med band som BigBang, Minor Majority og Sissy Wish (jeg tror jeg liker henne), og masse andre ukjente herlige greier. Også har jeg jo venner jeg kan leke hos mens jeg er der. Men er det lurt? Burde jeg ta meg råd til det? Tricky tricky, rådgivende råd søkes.

Nå skal jeg lage middag til bare meg for første gang på en måned eller så <3
Godt herlig nytt år, og lykke til med studier/folkehøgskole/jobb/kjærleik/singelliv og alt annet som man vil at skal gå bra :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Takk takk Janne, og du må ha lykke til med studier, morgener, singellivet og det som ellers skulle dukke opp. Også må du bare fortsette å skrive i bloggen din (selv om du studerer, for jeg vet at du alltid har tid til overs, for du er jo superherowomenJanne som klarer alt...!?) ;D For jeg liker å bli underholdt med dine rare påfunn og tanker, selv om det er mye underfundig som skjer her i Sogndal også. Men nå er det middag! Karbonader! :-*

J.B. sa...

Indeed, I'm superwoman, on drugs ;)

I dag fikk jeg vite at jeg også skal ha ansvaret for et forestående forum på kvarteret. Jeg kan ikke noe om forum, så dette blir jo spennende xP

Jeg liker bare hjemmelagede karbonader, noen som vil lage til meg? :)

Anonym sa...

Superheroine! To poser suppe i en panne. Mhm

J.B. sa...

Nja...men du kan fikse til meg, you dirty torobitch ;)