15 januar, 2007

Shit happens

Kanskje det er det han tenker, skipperen som klarte å kjøre skipet sitt på grunn og slippe ut nærmere 200 tonn olje langs Hordaland-kysten. (Les mer om det her) Hadde det vært opp til meg skulle han faen meg fått vært med og rensket opp sølet han har forårsaket, betale en koselig bot for naturen han har ødelagt, for så å bli sendt rett i fengsel i hjemlandet sitt (våre er jo overfylte).

Og det er det jeg skal forsøke å tenke nå, etter en særdeles overasskende karakter i SANT101. Jeg fikk E. En karakter lenger ned på listen og jeg hadde strøket. For en karakteropphengt, skoleflink og generelt-oppsatt-på-å-være-flink-i-alt jente som meg var jo det et ganske sjokk. Men jeg tar det som en voksen kvinne og skal ned på infokontoret til fakultetet mitt og true damen i skranken på livet hvis jeg ikke får noen begrunnelse :) Karakteren fikk jeg vite på fredag, helgen har jeg brukt til å snakke med Bergenvenner og drikke alkohol. Først for å drukne mine sorger, hvor jeg erfarte at cognac fortsatt ikke er godt, og hvertfall ikke når det shottes. Og så på lørdag for å feire starten på et nytt semester som kommer til å gå mye bedre hvis det er opp til meg (og det er det jo), hvor jeg erfarte at whisky er godt - og at jeg kan å drikke det.

Så istedet for å henge med hodet og være emo, skal jeg forsøke å si: Bring it on! og arbeide mer og annerledes dette semesteret, siden metodene fra første semester slo feil. Kommer selvfølgelig til å være litt nærtagende angående emnet i et par uker, men slik er jeg, og det får folk klare å leve med. Og det vil de tydeligvis, for alle vennene mine i Bergen har vært utrolig snille med meg. Evie har distrahert meg og Ole tok med en bærepose vestlandslefser fra jobben sin :) Jeg er dem evig takknemlige, for det er første gang i livet mitt at jeg ikke har noen som kjenner meg inn og ut i umiddelbar nærhet, og noe jeg syns er ganske kjipt skjer. Jeg må takle det ganske selv, men ikke så alene som jeg først trodde :) En stor takk til alle sammen, og søte snille mamma&pappa som ringte meg og ble like overassket som meg når de fikk høre karakteren min :)

Ellers anbefales Fyll/Tøm Hodets Tanker på Hulen, og Hulen generelt :) Og Bergen, både menneskene og stedet :) Og til skippere anbefaler jeg sjøkart, samt kurs i å bruke dem - så kanskje vi slipper å bruke flere millioner på å rydde opp olje. Fy skam! *Smekk i generell retning*

3 kommentarer:

Reinsdyr sa...

Velkommen til "første karakter jeg fikk på universitetet var en E"-klubben. We've got shirts.

Lykke til med neste semester. Oog exphil-karakteren din var bra.


Olé

Anonym sa...

Takk for lørdagskvelden Janne! Rått! :D Tilbake i Sogndal igjen nå. Talas

J.B. sa...

Ole: Jeg tror ikke reklame for T-skjorter selger så bra for den klubben, har jeg rett? :)

Heidi: Ja, vi koste oss ;) Gleder meg til å leke med deg igjen