10 januar, 2007

A new dawn for me


Slik så det ut da jeg dro gardinene fra hverandre halv elve i dag. SNØ?! WTF? I BERGEN? WIIIIIIIHH!! ...Kan jeg løpe ut i nattpysj? Spørsmålet ble raskt besvart når jeg tittet til siden og ble minnet på de überdeilige og snille byggemennene som starter klokken 6 hver morgen og holder på til 18 på kvelden, med gravemaskiner, kraner, ting som skrangler, ting som krasjer, ting som tuter, ting som brummer, ring som skriker og alle andre lyder man hører på en byggeplass. KOS. Men det var snøøøøøøø <3 Store store flak av masse små snøkrystaller som falt fra himmelen. Det sluttet selvfølgelig etter to timer, men nå er alle fjellene hvite og takene er litt hvite og bakken er sørpete. I like, så lenge jeg ser opp :) mmm...første dagen med snø i Bergen <3

Og så: Gjett hva jeg gjorde i dag!
Du gjetter det aldri.

Jeg har trent.JEG HAR TRENT.J-E-G H-A-R T-R-E-N-T.
Først løp jeg i snø, regn og vind og 0 grader og ble gjennomvåt men forferdelig varm og sliten. I mangel av uteløpesko ble de eldste sommerskoene mine brukt - de er ikke vanntette - uteløpesko str. 38 ønskes hvis noen har et par til overs :) Og etter å ha løpt trente jeg styrke i vel tre kvarter før jeg tøyde ut. YAY! Jeg var superflink og lot ikke været ødelegge ;) Så gikk jeg på butikken og kjøpte frukt&grønt for 60 kroner <3
Dette er starten på et helt nytt liv, fra nå av skal jeg trene 1 gang i uken resten av livet, og blir det flere er det bare bra.

Hvor kommer motivasjonen fra?
Jeg har en matchvekt, som det heter. En vekt jeg trives med fordi kroppen min ser bra ut når jeg veier den vekten. Etter et semester i Bergen har jeg klart å legge på meg 3 kg - antakeligvis et resultat av min kjærlighet til kjeks, sjokoladekaker, sjokolade, potetgull, bakevarer og påmmfri.Rart det der. Så jeg fant ut at:
- Jeg skal spise mer frukt slik at jeg ikke spiser andre søte ting
- Jeg skal begynne å trene
- Jeg skal drikke mer vann
- ...Og jeg skal spise mindre kjøtt fordi det er så inni helvetes dyrt xP
God plan, god plan. Enda bedre ble den når jeg midt i ryddingen og kastingen av klær innså at: jeg MÅ trene resten av livet og passe litt på hva jeg spiser resten av livet, hvis ikke vil jeg bare gå opp i vekt igjen. Dette er ikke noe halvtårsprosjekt - dette skal jeg gjøre resten av livet hvis ikke er det jo ingen vits i!

Hurra! Jeg er absolutt superwoman on drugs, og er storfornøyd med min åpenbaring og beslutning. Og jeg poster ikke dette bare for å skryte og fortelle at jeg har startet med noe nytt, men også fordi at dere skal få muligheten til å gestapoforfølge meg og kanskje bli motivert selv. YEAH! Siri, Andrea, Gro og alle andre som har frukt- og vegetarianerkunnskaper oppfordres til å fortelle meg om hva som er billig frukt og god og enkel mat som kan lages :)

Nå skal jeg rydde bøkene mine inn i kjøkkenskapet. Why? Because I'm French!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg begynte å trene for et halvt år siden, and still going strong :-). That good feeling blir bare bedre og bedre, så anbefaler deg på det varmeste å fortsette. ooh, NÅ plutselig skulle jeg være A-menneske. Ja-ja.

Det snør! I bergen! Vinter! Yay! F%¤n, jeg har ikke vinterdekk! Men snø er bra likevel!

*la være å kommentere bøkene* <- jeg kommenterte det likevel, for å gjøre et poeng av at jeg ikke kommenterer dem. Hm. "Kiff, we have a conundrum." - Cpt. Brannigan


Olé

J.B. sa...

Jeg kommer aldri til å bli A-menneske, er altfor glad i å sove om morgenen og leke om natten til det ;)

Bøkene har det fint i kjøkkenskapet, der blir de ikke støvete <3

Anonym sa...

HELG <3

Ville bare si det.