22 januar, 2007

I'm in love with the world <3



Seeee <3 Det snør i Bergen, og det snør ikke litt, det snør masse! Store, hvite flak som daler ned og legger seg lag på lag og isolerer alle lyder slik at de blir myke og snille, alle kanter blir rundere, bakken blir bedre å gå på og alt lyses opp på en herlig måte. Jeg elsker snø, jeg elsker når det snør. Uansett hvor mye jeg har å gjøre blir jeg fyllt av en usannsynlig glede når jeg titter ut av vinduet og ser at det snør. Akkurat når det snør er jeg nærmest forelsket i verden for at den klarer å lage noe så herlig og enkelt som snø <3 I det øyeblikket gir jeg beng i om at det forsvinner om en time eller to, i morgen eller når været skulle finne det for godt å slå om. Bare den sakte måten snøflakene daler ned på får meg til å slå ned tempoet, lukke øynene og vingle fremover fordi man mister balansevnen når de er lukket. Og det er så deilig når de faller på kinnene mine og smelter, når jeg klarer å fange de med tungen. Det er barnlig glede, jeg vet det, og jeg håper jeg aldri vokser fra det!

For som en eller annen sa: Det er de små tingene i livet som gleder mest. mmmmmsnøøøø - og kakao når man kommer inn døren. Selv om jeg egentlig ikke ville inn, jeg vil være ute og leke i snøen: bygge snølykt, snøballkrig, engler i snøen - bare generelt sett leke :) Men det er jo ikke så moro alene, og den fornuftige delen av meg har en artikkel som skal leses til i morgen.

Men det snør <3 Og det er nok til å gjøre meg lykkelig :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den var bare forsinket, så nå kan julen begynne!

Kos Dem med sneen, unge pike, bygg en snølykt ikveld!

Anonym sa...

THERE IS A SHADOW ON YOUR FACE, YOUNG ONE!

Heidi sa...

Janne, det er koselig å se at du i fra én post går i fra "Emo" til "I'm in love with the world"! Glad i deg jeg! ;)

J.B. sa...

hc/k: Jeg koste meg :) Ble ingen snølykt men jeg kastet snøballer :)

galfisk: I know darlin', og det er mobilen min - tok bildet selv.

Heidi: Er ikke så mye som skal til vettu ;) Men ikke kall meg emo! xP

Heidi sa...

Det var du selv som skrev emo ;D