13 september, 2006

Dagbladet og "nyheter"

Jeg liker dagbladet.no. Oversiktelig nettside som hver morgen forsyner meg med pondus og nemi, mens jeg super te og glemmer at jeg faktisk skal få mye ut av denne dagen også. Som oftest har de nyheter også, men ikke alltid. Noe som er litt rart, siden de er en nettavis og har direkte tilgang til hele verdensveven - samtidig som de kan stjele fra alle dagens aviser.
Slik som i går. Endelig hjemme, sjekke dagbladet for å se om det har skjedd noe spesielt som kan være greit å få med seg (jordskjelv, kommende flom i nærområdet, fred i midtøsten, Bush død i tragisk flystyrt - trodde han kunne fly - styrtet ned fra vinduet han kastet seg ut av). Yes. Men ikke noe slikt, derimot lyser dette mot meg:
"Her er verdens største nettside". Som hovednyhet. Tuller jeg? nei. Tuller dagbladet? nei. Interessant? overhodet ikke. I ren tafatthet bestemmer jeg for å finne ut om denne "nyheten" har et dypere poeng enn at her er verdens største nettside. Men, nei, den har ikke det heller. MEN, den har en url du kan klikke deg inn på for å SE verdens største nettside. Wuhu. Det er jo nettopp slike ting som er med på å forme meg som menneske og er med på å gi meg økt kunnskap og innsikt i den verdenen jeg mer eller mindre lever i. Du vil også ha det? Klikk på musa *knis* når pilen er her.
Men hva hadde vel dette vært om det ikke hadde blitt fulgt opp? Nemlig. *Trommevirvler i bakgrunn* I dag, en stor dag for Norge og våre patrioter, kunne man lese på dagbladet.no:
"Nordmenn med ny rekord-web - en enda større webside". Jeg bøyer meg i støvet, både for dagbladets nettredaksjon som ikke klarer å grave opp noe bedre enn det her i en tid hvor vi har for mye informasjon, og for disse nordmenn som tar opp konkurransen. Heia Norge!

Forøvrig skal det legges til at nettredaksjonen har innsett at de har bæsja på leggen, litt. Les siste url for mer info. Jeg, for min del, skal se Kill Bill og lære meg japansk og ønske meg samuraisverd.

Arigato! n_n <3>

Ingen kommentarer: