21 september, 2006

Syk

Det er utrolig hvor mye det gjør å pimpe en liter appelsinjuice på en dag, samt en real porsjon havregrøt og 10 timers søvn. Janne onsdag 20.09: FORKJØLET. Veldig. Irriterende svimmel og svimete, snufsete til tusen, forbigående hodepine. Seriøst, det kjentes ut som hjernen ikke passet inn i skallen lenger og ville UUUUTT! Jeg fulgte mors gode råd (les ovenfor), og Janne i dag torsdag 21.09: FRISK! evt, kanskje litt rar i nesen, men ellers helt fantastisk fin! n_n

Men resten av verden er fortsatt syk. Ganske mye, jeg tror den hadde hatt godt av en slik kur slik at et par ganske mange bakterier (les: maktsyke mennesker uten medfølelse og forståelse av tingenes natur) ble fjernet.
Som for eksempel dette, er sykt:10 000 drepte på 3 måneder Hva har skjedd her? Det skulle jo visstnok bli fred, demokrati og fordragelighet og lykke, penger og fromme i Irak, men ifølge enkelte forskere står landet på randen til borgerkrig. Men kan det kalles borgerkrig, når man vet at omtrent halvparten av folkene er dritsure på USA, og kjemper mot dem? Skjønner dem godt, jeg hadde også blitt forbannet om noen okkuperte hele landet mitt og fortalte meg at min livsførsel var feil, og at jeg måtte rette meg etter deres måte å leve på. Men de sloss jo mot hverandre også, så det er vel en slag krigborgerkrig, på en måte. Håpløst, synes det. Hvem har skylden? Man kan jo trygt si at USA har en del å ta av ansvarskaka her, men det vil de jo aldri gjøre, hvertfall ikke med Bush som president. Fyren som brukte 11. september, en dag for å minnes de døde, til å snakke om hevn og flere drap. *argh* Men USA alene har ikke ansvaret for at over 100 sivile dør daglig, det er en herlig molotow cocktail at grupper, land, personer og Gud/Allah vet hva. Mush.

Jeg bare nøyer meg med å si: Verden er syk, hvor er medisinen?

1 kommentar:

galfisk sa...

"Hitler had the right idea, he was just an underachiever."
-Bill Hicks

Kverk hele bunten, det trenger verden.