27 september, 2006

Where's my VISA and what's my name?

To innholdsrike dager, mandag og tirsdag altså, søndag leste jeg bare og glemte dugnaden på Kvarteret. Absolutt ikke meningen.

Men: Mandag: Janne skal handle mat, lommebok opp - visakortet mitt? Noe fortumlet betale med kontanter som jeg heldigvis hadde. Hm. Stor historie, litt flau.
Tirsdag: Avismøte for Kvarteret. Innbrudd, klipp og lim blir løsningen - og "Kunne du tenke deg å være medredaktør?" IIIIHH *lykkelig*

Mer om dette i morgen,nu skal jeg knase knekkebrød og se Gilmore Girls, season 1. Thankyou, uTorrent og Pirate Bay <3

OPPDATERING:
Sliiiik, da har man litt tid til overs mens man venter på å bli sulten n_n Jeg går på autopilot og kaffe om dagen, i går så dagen min slik ut: 0800: stå opp, 1000: seminar, 1200: forelesning, 1400: lunsj, 1500 - 1800: lesing av pensum, 1800 - 1830: vente på Margrete, 1830 - 2230: snekring av Kvarterets avis, 2300: hjemme, mat og lesing/analyse av feltrapport, 2400: Gilmore Girls, 0100: seng. To kopper kaffe i dag, jeg er i slag ;)

Where's my VISA?
Opplevde verste mareritt på mandag. Skal betale, og VISAkortet som ALLTID ligger i lommeboken, ligger surrealistisk nok ikke der. wOOt? Vel hjemme, etter å ha betalt med hendige kontanter, tømmer jeg vesken, to ganger, sjekker jakken, minst tre ganger. Men intet VISA. Jeg må ha mistet det, for jeg er jo helt sikker på at jeg har hatt det med meg. Så jeg ringer Sparebanken Hedmark (som har veeeeeeeeeeeldig god tid og ikke tenker på at en stakkars student kanskje ikke har så mye penger) og sperrer det. Og finner det ekstra bankkortet mitt, uten VISA (litt lur da, eh?), slik at jeg overlever morgendagen også. Den kvelden multitasker jeg (pusser tenner og tenker), og kommer på at jeg suldret forferdelig mye med dette VISA fredag natt når jeg var på fylla..hmm.....det kan da ikke være? Jeg legger jo ALDRI kort i lommen! *ut av badet og sjekke andre jakken* - Faen.
For der lå det xP Sperret. Ubrukelig helt til jeg får ringt banken. Lur som jeg er tenker jeg: -Hmmmmm....jeg tar med VISA og det andre også ringer jeg i morgen etter forelesning og usperrer det også har jeg andre kortet i bakhånd hvis det skulle ta tid før VISA virker igjen.
Som sagt, så gjort, men det faktum at uVISAkortet har en annen kode, tenkte jeg ikke på før jeg var nede i byen og var sulten xP *desperat ringe Sparebanken Hedmark (som igjen har veeeeeeeeeeeeldig god tid og jeg bare 8,- på kortet) og ordne VISA* Men så får jeg beskjeden:- Det funker nok ikke før om et døgn, så bruk det andre imens. Her hadde jeg lyst til å rituelt legge meg ned og dunke hodet i asfalten. Men jeg gjorde ikke. Jeg sendte gratis SMS (takk, NetCom) til Evvy *elsk* som lånte meg penger <3 <3
Og i dag, onsdag, funker kortet n_n Men herregud så flaut, idiotisk og stressende og totalt hjelpeløs man blir uten VISA.

What's my name?
Store deler av tirsdag brukte jeg oppe i "Villaen" til kvarteret, hvor jeg spiste bixitkjeks med sjokolade, kastet pakken til Kvarteretvenner, drakk kaffe, kastet druer, forklarte hvorfor jeg ikke ville stille opp naken på forsiden av avisen (muha), og skrev avisen. For hånd. Med fine streker, piler, strekmenner og stoler n_n Jeg har fått hard hud på tommelen og pekefingeren fordi jeg holder pennen feil (sikkert genetisk, håper jeg, jeg nekter å endre meg!), og noen ganger sovner tommeltuppen min - fordi jeg er så genial til å alltid ta notater på forelesning, og fordi jeg skrev i 4 timer i går. Men det var moro, og annerledes. På grunn av innbrudd ble det "klipp og lim" avis :) Som ei sa så godt: "Dette er jo som når vi laget veggavis på barneskolen!" Den ble veldig fin, jeg skal se om den kan scannes inn, så jeg kan dele den med flere <3
Men ja, det var i denne sammenheng at redaktør Margrete, redaktør for internavisen for Kvarteret, redaktør for Kvartært (fancy navn, eh?), sa:
- Du, Janne, du kunne ikke tenke deg å være medredaktør?
- Hæ? *slightly confused*
- Medredaktør, hjelpe meg med å holde litt styr på avisen.
- Åh? Meg? Det vil jeg gjerne, det hadde vært moro, men da må du lære meg litt hvordan ting fungerer, jeg har jo ikke jobbet her så lenge og slik. *smiling som ikke går å skjule*
- Ja, selvfølgelig. Er bare det at jeg skal bli personalansvarlig også, og da trenger jeg noen til å hjelpe meg med Kvartært.
- Ja, men jeg har kjempelyst jeg !
- Så flott!

*lykkeruuuuuuuusssssss*

HaH, medredaktør i en alder av 19 år (ikke bry seg med at det er en liten internavis den er viktig for det så), slå den! *ekstremt stolt, fornøyd og lykkelig*

Så.... what's my name, bitch? ;)

Ingen kommentarer: