15 mars, 2007

2 x blæblæ

Min siste post var jo relativt sint. Mamma ringte meg og lo - hun syns jeg er morsom når jeg er sint og hadde jeg vært hjemme hadde hun kalt med for en 'frøskatt'. Hvilket egentlig passer bra for jeg tror jeg freser som en katt når jeg er sint :)

Det gikk selvfølgelig over, jeg raste fra meg på lørdag, satt i Brønnen og skrek 'Fakk Samfunnet!', danset på bordet og sang 'I'm just a girl' med No Doubt. mHm. Sint ja, deilig - ja!

Denne uken er snart over, as we speak er det torsdag og jeg sitter på Det Historisk-Filosofiske Fakultetsbibliotek (forsøk å si det fort) og har en pause fra Sant 203: Religion, ritualer og politiske realiteter. Første forelesning var på mandag, og foreleseren startet med å si:
"Dette er et tungt fag. Pensum er tungt. Dere kommer til å måtte lese nøye for å forstå, og dere må bruke seminarene for alt de er verdt for å diskutere stoffet. Dere gjør også veldig lurt i å opprette kollokviegrupper, for hele pensum blir ikke tatt opp på seminarene. Dere må regne med å jobbe MASSE med dette faget."
Auch. For en smell. Men bedre at han sier ifra, og han er forøvrig utrolig flink foreleser og alt fremstår som fullstendig logisk med hensyn til totemisme nettopp nu :)

Biblioteket er blitt mitt 4. hjem i rekken, jeg har til og med ordnet meg eget skap og slår lett av en prat med de som jobber i kaffebaren. mHm. Jeg tror bibliotekarene begynner å kjenne meg igjen også :) I dag har jeg planlagt å sitte her til de stenger klokken 1900, for i kveld kommer lillesøster Marianne på besøk :)

Hun er 16, hun elsker meg og hun lærer av meg. Ikke så rart, jeg er jo hennes storesøster og har makten til å påvirke henne ;) Så i helgen blir det ikke EN blæblæ (en variant av mellomnavnet vårt) i Bergen, men TO. Beware: Vi skal shoppe, vi skal på kino eller teater, vi skal spise, vi skal på konsert, vi skal ta buss - det tar helt av med alt vi skal og dere må bare leve med det og har godt av litt ferskt blod fra østlandet ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

THIS TOWN AIN'T BIG ENOUGH FOR THE BOTH OF YOU.

Fått internett av en lett eksentrisk installatør. LETT.