09 mars, 2007

RaddisYmse

NÅ er jeg lei av Universitetet i Bergen som
1: Lager pensum som koster usannsynlig mye penger
2: Lager pensum som består av 50 år gamle artikler som liksom skal lære meg å forstå mennesker i DAGENS samfunn
3: Trykker overnevnte artikler i skriftstørrelse 7
4: Lar studenkafeene selge kaffe til 15 dyre kroner
5: Lager et pensum som tar så lang tid å lese at det å komme gjennom alt synes som en utopi

NÅ er jeg lei av regjeringen som
1: Ikke tør å ta et standpunkt på noe som har med arbeid å gjøre med mindre de har snakket med LO først - uavhengig regjering my ass
2: Ikke finner det sært at studenter får et lån som er mindre enn pengene de GIR til uføretrygdede og arbeidsløse
3: Ikke finner det sært at overnevnte lån ligger under det som er definert som fattigdomsgrensen i Norge og i EU
4: Innfører en Kvalitetsreform innen høyere utdanning som viser seg å fungere motsatt av det de hadde tenkt seg, og ikke trekker den tilbake
5: Ikke tenker på at 2,3 og 4 gjør at jeg må få meg en jobb for å kunne overleve på en høyere standard enn den som baserer seg på en vegetarisk kost bestående av ris, pasta, dyrpfrystblandinger, havregrøt og brød
6: Ikke ser konsekvensene 5 har for min studietid - som selvfølgelig gjør at jeg får mindre tid til å studere

NÅ er jeg lei av samfunnet som
1: Forventer at jeg skal studere
2: Forventer at jeg skal gjøre det bra i studiene mine
3: Forventer at jeg skal ha en ekstrajobb
4: Forventer at jeg skal ha et utstrakt sosialt nettverk, gjerne over landegrensene
5: Forventer at jeg skal engasjere meg utover jobb og studier i frivillige aktiviteter
6: Forventer at jeg skal være flink i denne frivillige aktiviteten også

Løsningen på dette er enkelt:
I kveld og kanskje resten av helgen er jeg raddis/blitzer/i opposisjon til alt som kan hete system og struktur. Jeg HATER staten, jeg HATER UiB, jeg HATER det generelle samfunn. Jeg skal høre på Skambankt og all annen musikk som skremmer gamle pensjonistdamer og småunger som ikke vet hvor godt de har det.
Jeg skal gjøre de to tingene som staten gjerne ville fjernet men ikke tør fordi befolkningen ville gått amok og fordi presset fra bedriftene som lager det er så stort at de hadde blitt headhuntet og smertefullt drept hvis de hadde gjort det: drikke Alkohol og inhalere Tobakk.



HaH!Fanden ta dere, kapitalister og kyniske utnyttere - les mellom linjene når jeg holder opp 3 fingre hvis ikke kommer jeg og tar dere!

7 kommentarer:

Reinsdyr sa...

Reaksjonær-Ole svarer.

1. Hvis du studerer noe du virkelig brenner for er du glad for å eie bøkene som er på pensum. MEN kompendier sux.
2. Hvis det moderne mennesket er for ubrukelig til å lage nyskapende teorier, eller hvis den gamle teorien enda ikke er tilbakevist, må det være OK å ha 50 år gamle tekster på pensum. Slutter ikke å lese Nietzsche, selv om han er enda eldre.
3. Pensum blir billigere m/ skriftstørrelse 7
4. ENIG!
5. Les mer, les fortere.. It can be done!

(gidder ikke ta politikkdelen =) )

1. Samfunnet synes det er helt OK om du ikke studerer, det er mer enn nok studenter (særlig innen humanvitenskapene) og bl.a. næringsmiddelindustrien skriker etter arbeidskraft.
2. Skal det være så skal det være. Forøvrig er det vel DU som forventer å gjøre det bra, samfunnet pålegger deg ikke noe krav om å få A.
3. "(...)småunger som ikke vet hvor godt de har det."
4. Samfunnet forventer ikke at du skal ha et utstrakt sosialt nettverk. Samfunnet driter i ditt sosiale nettverk.
5. It's all you. Jeg engasjerer meg veldig lite, jeg får ikke kjeft av Samfunnet.
6. Se 5.

Min konklusjon er at Samfunnet i din definisjon er deg selv! Go Freud!

Men siden du er midlertidig blitzer blir vel svaret på alt dette "JÆVLA KAPPITALIST! FUCK OFF LISSOM!"

Kos deg m/ utskjelling av politimenn og kasting av maling :-)

Anonym sa...

Med Angela Gossow sin silkemyke stemme :

Tear down the walls
Wake up the world
Ignorance is not bliss
So fed up with second best
Our time is here and now

Ha det kult i helgen

J.B. sa...

Vel, Ole. Selvfølgelig gjenspeiler dette forventninger jeg har til meg selv som menneske - men jeg ble ikke født med dem - de er et resultat av miljøet jeg har vokst opp i.

Og mer fornuftig gidder jeg ikke være nå, du ser ut som du mestrer den delen mer enn nok :)

Så jeg sier i ekte raddishumør: SHUTUP! FAKK SAMFUNNET! REVVOLUSJON NÅ KAMMRAT! OSS MOT VERDEN!

J.B. sa...

Lole, jeg syns damen hadde vært mye tøffere om hun hadde sunget ordentlig - men jeg digget teksten!

REVVOLUSJOOOON

Anonym sa...

Is it that time of the month already?

BURN!

J.B. sa...

Mh. Jeg liker deg, Cato.

Du er provoserende og det er ingen sammenheng mellom din provokasjon om min rebellering n_n

Anonym sa...

Jeg liker meg også.