23 mars, 2007

Celebratiooooon <:o)

Eksamensresultatet har kommet, og jeg fikk B!!!
Hurra hurra hurra! Jeg er supeglad og superfornøyd og gleder meg til å feire det i dag, og i morgen!
Og som om ikke det er nok, så er våren kommet for fullt til Bergen :) Det er sol fra skyfri himmel, jeg kan sitte utenfor biblioteket uten jakke på og må ha med solbrillene mine. MH! Jeg elsker denne byen! <3
I tillegg var jeg på et orienteringsmøte om å jobbe som frivillig i Sør-Amerika i går, og det så skikkelig bra ut og jeg og Andrea skal nok være med der litt ! WHIII!

I kveld har jeg invitert til jentevors, jeg tror vi blir drøyt 7 stykker i en hybel på 18 kvadratmeter (!) Blir det for ille så kan vi bare flytte oss opp i fellesrommet :) Jeg gleder meg, vi skal ha drinkkveld og alle skal lage en drink hver. Jeg skal selvfølgelig lage min Fidel Castro og jeg har hørt rykte om bringebær fra andre :)

I morgen er det vors for infoetaten hos min søte journalist Tine, det blir moro, det blir liv, det blir sikkert litt rølp og ;)

Jeg skrev at jeg skulle publisere min eksamensplan hvis det gikk bra, og det gjorde det så absolutt, så her kommer den :)
- Få oversikt over hva du skal kunne
- Bla gjennom notater og lag en ordliste med typiske begreper som blir brukt i det faget du skal ha eksamen i
- Hva kan du?
* Se på pensumet ditt og skriv ned det du kan uten å måtte bla
* Finn den røde tråden i det du har kunnskap om
- Hva kan du ikke?
* Les og noter, vær nøyaktig
* Repeter det du har notert
* Finn den røde tråden i det du ikke kan
- Samle ulike teorier som blir fremsatt i pensum
- Skriv et par sider med empiriske eksempler
- Lag disposisjoner/tankekart til eksamensoppgaver, fyll en a4 side med notater for hver oppgave
- Finn tendensen i faget (I mitt tilfelle: Hva er tendensen(e) i Midtøsten)

HUSK!
- Spis riktig
- Sov nok
- Slapp av! =)

Det kommer årna sej <3

Nå skal jeg fryse ned isbiter før jeg skal ut i solen med skjørt og solbriller på <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

gratulerer igjen, kose deg med Fidel Castro den er good :D

Reinsdyr sa...

Gratulerer (igjen)! Sør-Amerika for å Hjelpe Til høres ut som en god plan.

En annen god plan er å huske å stille klokken en time frem idag.

Fin søndag til deg :-)

Olé.