23 desember, 2006

God følelse


mmmmm....det er godt å være hjemme :) Gjennomført godt og behagelig avslappende selv om jeg deler et bad på åtte kvadratmeter med fire andre personer. Heldigvis har vi et ekstra toalett :) Bortsett fra det koser jeg meg så mye at det er på grensen til ulovlig, tror jeg. Det er alltid mat i kjøleskapet, jeg trenger ikke lage middag hver dag, jeg kniper mamma i å spise julekakedeig, her er tv som faktisk har noe å tilby i julen (Tre nøtter til Askepott, Flåklypa Grand Prix, Alene Hjemme, Narnia), sengen min på 120cm, frostdekte Totoro og masse masse fantastiske venner <3

Snøen har enda ikke kommet, men vi har kuldegrader - bakken og alle trærne er dekket med et relativt tykt lag med frost. Det er så pent <3 Jeg trodde ikke jeg savnet naturen på østlandet, men vist fanden har jeg gjort det! Lange hvite jorder i myke buer, og en himmel som synes veldig stor fordi det ikke er noen fjell som ruver over hustakene. De er langt, langt vekke, og i bunn ligger Mjøsa og speiler solned- og oppgangen. Fine fine stedet! <3

Enough stemningsbeskrivelse: På torsdag så jeg ALLE LOTR Extended Edition filmene <3 Jeg vil ha sånn grå alvekappe, og jeg vil at det skal eksistere en klubbaktig ting hvor man lærer seg å bruke forskjellige våpen: sverd, bue, armbrøst...alle sære ting som en kan sloss med. Jaaaaa! :) Det hadde gitt meg en unnskyldning til å kjøpe et LOTR-sverd <3 Og så god stemning man kommer i av de filmene, jeg skal gjøre det til tradisjon å se dem alle i juletiden. MHM. Kem e med? :)

Jeg har undersøkt utelivet i Hamar: Hydranten er stengt, Siste Indre har en halvtimes kø og InniMellom var klaustrofobisk fullt. Vi havnet på Traktør'n - et utested som spiller trance og hip-hop, hvorpå det som blir spilt av trance er slikt som var nytt for 3-4 år siden. Litt trist, veldig komisk, og ekstremt harry - nettopp det jeg og Fristjof trenger for å leke syrehuer på dansegulvet og følelsesladd mime "GO TO HELL! RIGHT NOW!GO TO HELL! IT'S TO LATE TO CRY!" og få latterkrampe av hverandre. Mmmm...That's traktørn for deg.

Og nå er det lille julaften allerede <3 Min genetiske far sendte meg melding I DAG og lurte på hva jeg ønsket meg til jul. mHm. Det sier vel sitt. Jeg har sovet til halv to og er en smule fyllesyk. Igjen. Merkelig. Jeg har to teorier: Jeg blir fyllesyk når jeg jobber og stresser hele dagen, bruker hodet mye, og så drar på fylla. Eller: Jeg blir fyllesyk når jeg ikke spiser før jeg legger meg. Begge teorier skal testes ut, jeg skal til bunns i dette. De som vil være med i forsknings/fylleprosessen bes ta kontakt :)

Time til Flåklypa Grand Prix nu. OMG vi har den peneste solnedgangen! LOOK:

2 kommentarer:

Reinsdyr sa...

Hvis du er masochistisk nok KAN du melde deg inn i Kongshirden i Bergen og lære å denge folk med skarpe gjenstander. De kler seg ut, skriker og slår hverandre med øks. Your cup of tea?

Jeg har just sett The Julekalender, som mine foreldre har sett hvert år siden det gikk på TV første gang i 1994. Så for meg er The Julekalender = Jul <3.

Drømmeaktig atmosfære i bildene dine, om enn litt illevarslende. Dramatisk. Og dere har jo snØ! Her regner det. Vi får håp' at det blir likar' i mårra.

God jul!

õle

Anonym sa...

Bare en liten korreksjon til forrige kommentar:

Kongshirden i Bergen trener kun med blunte (ikke skarpe) våpen, og vi bruker sverd, skjold og spyd i tillegg til øks. Skriking og rare klær er dessuten helt frivillig, og vanligvis bare i bruk på oppvisninger. ;-)

Mer info på www.kongshirden.no.

Fin blogg, forresten. :-)