17 desember, 2006

JuleFERIE <3

Vært hjemme i fire dager og først i dag gadd jeg og fant jeg tid til å fjomse meg på internett :) Jeg har det herlig, det er kuldegrader (jeg liker kuldegrader), vi har bakt fantastisk mye men jeg savner sne og sengen min.

Mitt hus er nemlig et oppussingsprosjekt, og gangen står nå for tur. Den lukter MALING. Og siden mitt rom mangler en bitteliten vegg siver MALINGSlukten og gassen inn dit, og jeg må sove på peisestuen. Jeg føler meg som en skikkelig gjest, men jeg har fått lov å dele hylle med lillesøster Emma på badet, og må delta i julevasken og lage middag, så jeg er tydeligvis integrert likevel.

JEG ER SUPERKVINNEN. Helt sant. Jeg har begynt på jobb i lekebutikken jeg har jobbet i hver jul de siste 4 årene, og jeg er GENIAL. Jeg multitasker, jeg husker hele systemet, og jeg kan pakke inn ALT. Jeg har pakket inn en halv meter høy hest, fotballspillbord som er møkktunge og andre fantastisk store og sære ting. Det går fort, jeg er effektiv, engasjert og full av godt humør!Og jeg husker å ta betalt.BEAT THAT!
Og når jeg kommer hjem så rydder jeg, lager middag og setter på klesvask helt av meg selv. I dag er det søndag, og jeg jobbet ikke i dag. Men jeg har enda utrettet mirakler: Avverget krangler mellom familiens medlemmer og koblet opp det nye modemet de har fått fra teleHOR og fått det til å fungere fantastisk bra på min og deres maskin på første forsøk. I går laget jeg den mest fantastiske lussekattdeigen EVER. Den hevde i en halvtime og ble DOBBELT så stor - JEG KAN GJÆR. (takk til Øystein som lærte meg det der med temperatur btw) :)

I'm superwoman, on drugs! *yay*

Jeg har heller ingen hull i tennene mine, og tannlegen kunne ikke se at jeg røyket og drakk kaffe og te <3 Unormale mengder øl og annet alkohol har derfor ingen uheldig innvirkning på tennene, do as me - drink beer! :)*muha*

Jeg likte ferier før, nå liker jeg de enda bedre: På universitetet tar man jo fag som avsluttes hvert semester. Jeg er faktisk FERDIG. Ingen lekser å ta igjen, ingenting! Det er fantastisk herlig, og nå vil jeg ut på byen fordi jeg hører på Pixies <3

Er det vanlig å dra ut lille julaften? Tell me ;) (Jeg har ikke tid før)

4 kommentarer:

Reinsdyr sa...

Her er'e snØ på fjellet, det vet du, men forferdelig mørkt & grått. Nesten så det begynner å gå ut over humøret nå.

Glad for å høre (lese) at du har det fint.

Jeg kan forøvrig IKKE gjær. Jeg fikk 2 i heimkunnskap på ungdomsskolen blant annet pga. jeg ødela gjæren gjentatte ganger på en praktisk prøve. Men gjær det nokka?

Gjærlig hilsen Ole.

Anonym sa...

Det er snø og minusgrader her og.. dritdigg!! Ja den fantastiske egenskapen gjær har krever rett temperatur! Jeg har ferie i to dager nå før jeg begynner på et jobbemaraton. Og da gjør jeg ikke så mye annet enn å spise gele og lage middag. Enjoy!
Siden lille julaften i år er en lørdag er det sikkert noen folk ute, men tror ikke det er så forferdelig mange nei.

J.B. sa...

Ole:Jeg liker dine språklige krumspring ;) Go, baby, go go! (Garbage - Cherry Lips) Kos deg med sneen din, du. Jeg har Hamar's julebrus *slurp*

Øystein: Ser ikke linken mellom jobb og det å spise gelé - opplys min uopplyste sjel om dette emnet ved en egnet anledning. Kan jeg komme opp en tur og leke i sneen? n_n

Anonym sa...

Hvis du leser setningen en gang til får du med deg det at jeg har litt ferie før jeg begynner å jobbe. Og nå når jeg har ferie, spiser jeg gele:)