12 desember, 2006

Xamens - day

Litt fristet til å skrive 'D-day', men av respekt for den virkelige D-day som tok plass under andre verdenskrig, så gjør jeg ei. *sende en tanke til*

Opp klokken seks, jeg har startet dagen med kaffe (og litt melk) for første gang og jeg føler meg fantastisk. Hør bare her:
- Malinowski er feltarbeidets far
- Barth er ekstremt opptatt av at etnisitet oppstår når mennesker møtes, og gir beng i at det er noe som heter kultur
- Ahmed Akbar har en herlig artikkel som heter 'Ethnic cleansing'
- Rosaldo, Dubish og Ardener er antropologifeminister
- Marx liker å tro at tings verdi måles i hvor lang tid det har tatt å lage dem *peke og le* Det er noe som heter begjær, lille mann.

JEG KAN TING! Hurra!

Wish me luck, nå skal jeg ut i regnet og fange eksamenslunsj fordi jeg ikke gadd å dra ut å handle den i går,klokken er 7. I kveld skal det sprettes champagne og drikkes øl på Kvarteret og Hulen, sistnevnte er full av medisinstudenter - og jeg har hørt at den mannlige delen skal være ganske 'greie' å se på <3

Dagens sitat:
"Being noticed can be a burden. Jesus got himself crucified because he got himself noticed. So I disappear a lot."
- Bob Dylan

Ingen kommentarer: