13 desember, 2006

Perkilé

Aner ikke om det skrives slik, jeg kan ikke skrive finsk men jeg kan si 'Perkilé' og det høres ut som det staves slik. MhM.

I går var jeg ferdig med første semester på Universitetet i Bergen. Og jeg sitter med følelsen 'That's it?'. Ikke for at det var enkelt, jeg skrev 13 sider og har ikke telling på hvor mange empiriske eksempler og artikler jeg viste til - jeg har en god følelse, og ingen følelse i tommelen. Den samme følelsen som når du har brent deg - helt sånn...den følelsen du får i en finger når du putter den på kokeplata eller i kokende vann.
Men jeg er ferdig! I kveld er jeg hjemme og skal være hjemme i en måned, og jeg tror ikke jeg helt forstår at jeg skal dra fra Bergen. Jeg føler at jeg ikke skal hjem enda, bare hjem en tur, for det er jo så mye å gjøre her. Og det er det, vi har julekvarteret med konserter og jeg har masse venner her. Men de skal jo også hjem, når jeg tenker meg om.
En besynderlig uforklarlig følelse - en del av meg vil IKKE hjem, sett Freud på saken! Klarer jeg meg så godt at en del av meg sier at jeg ikke trenger andre enn meg selv kanskje? Ehhhhneeeeeeeeei (Raske Menn). Økonomien er ikke helt perfekt, jeg har en tendens til å bruke mer enn jeg får i lån. mHm. Men bortsett fra det er jeg storfornøyd med mitt første halvår på egne ben :) :)

Vi feiret
selvfølgelig i går, hos Gro. Jeg med champagne og øl. Og så dro vi på Medisinerblot på Hulen, og drakk mer øl. Og jeg har funnet EN god grunn til å ikke dra på Hulen:
- De selger ringnesøl
Æsj.
Men heldigvis kan man kjøpe flaskeøl der og, og alle de andre herlige tingene der veier ikke opp mot den ene grunnen til å ikke dra på Hulen. Men de burde virkelig selge et annet øl. Hvorfor selger ingen Tuborg?

Fyllesyk.
Jeg-er-fyllesyk. Jeg blir aldri fyllesyk, bortsett fra når jeg drikker hjemmebrent. Så enten får jeg vondt i hodet dagen derpå av champagne, eller så putter de ting i ølet på Hulen. Jeg vil skylde på sistnevnte, men da tror jeg min gode venn Øystein pirker ut øyet mitt. Man er patriotisk til sitt 'Her jobber jeg som frivillig' sted.

Dagens sitat:
"I do not know with what weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and stones"
- Albert Einstein


4. verdenskrig blir utkjempet i hodet mitt nå - and I gotta tell you, it's not pleasant xP AU. Men, pakke og rydde til jeg skal hjem til julen. SiB har selvfølgelig funnet ut at de skal besøke noen vilkårlige rom denne uken og har derfor bedt oss være flinke husholdere. Det er litt kjipt å vaske en hybel som ingen skal være i på en måned, så jeg skal skrive en lang liste med ting de burde gjøre noe med. *ond*

JULEFERIE <3

5 kommentarer:

Anonym sa...

Selvfølgelig er man patriotisk og tviler på at man pakker noe i øllen. Jeg blir selv ikke mer bakfull av øllet på Hulen enn andre steder, men hører andre som sier de blir det. Merkelig nok var det etter tøm tankene. Og da kan det jo ha vært andre faktorer som har spilt inn

J.B. sa...

:)

Det gikk bra, jeg lever enda og sitter i Hamar med Harry Potter på norsk i bakgrunnen *yeah*

Ved nærmere ettertanke kan fyllesyken ha noe å gjøre med lite matinntak, lite søvn, høy konsentrasjon på eksamen, og mye alkoho. mHm.

God Juuuuuuleferie <3

Anonym sa...

*sette Freud på saken*

Kjernen i ditt problem er at du hadde foreldre (quote Campus-tegneserien i Studvest).

Ellers trenger man ikke Freud for å fatte hvorfor du ikke vil bort fra Bergen. Mmbergen. God timing though, været ble ikke bedre selv etter at du dro din vei.

Kos deg.

*savne*

Anonym sa...

Etter å ha jobbet på Hulen og Kvarteret kan jeg attestere til at man ikke blir mer fyllesyk på av Hulen-øl enn Hansa andre steder i byn (eller Carlsberg på Garage). Dryppunkt-vann derimot drikkes ikke uten varige men. Og hvis du går på Medisinerblot og kjøper importøl heller enn billige halvlitere har du definitivt god økonomi.

Videre, gratulerer med eksamen og sånn :)

J.B. sa...

Ole: Jeg koser meg, men det er ikke sne her heller =/
Men vi har kuldegrader, og det liker vi <3

Torstein: Takketakk for gratulasjon, jeg venter spent på resultatet :) OG: 'Halvliteren' på Hulen er ikke billig *furte litt*