07 desember, 2006

Null stress

Gårsdagens sitat:
"Not all who wander are lost"
- J.R.R. Tolkien


Ting går fortere i svingene enn jeg har tid til, så enkelte ting må visst ofres. Det er faktisk utrolig mye å gjøre før jeg skal ha eksamen og reise hjem - og jeg stiller meg ganske undrende til min egen oppførsel med tanke på det. Det er null - 0 - stress. Jeg føler ikke at jeg har dårlig tid, ikke at jeg må gjøre noe hele tiden, ingen maniske nerveanfall og jeg har ikke engang vurdert å sitte oppe hele natten og lese til eksamen. Faktisk, så har jeg enda ikke sortert notatene mine - og nå er det eksamen om 5 dager! Langt inne i hjernen hører jeg en liten hvisken: iiik, men den er så lav at det ikke går an å ta den alvorlig. Så jeg trekker på skuldrene og fortsetter å se på Gilmore Girls.
Og DET er uroende. Vi snakker om en person som jobbet en uke med forberedelser til en muntlig eksamen på 20 minutter, som satt oppe til altfor sent for å legge siste hånd på en oppgave, som sto opp en time tidligere enn vanlig bare for å lese litt ekstra mye før prøven, som fikk angstanfall når det var 3 dager til innlevering og oppgaven enda ikke var ferdig, som hadde så nerver før eksamen at hun ikke klarte spise. This is the Janne we know, personen som skulle vært på god vei til å frike fullstendig ut nå, men som istedet sitter og lurer på om hun 'hmm...kanskje dra på konsert, eller hadde jo vært fint å ringe noen, eller se en film....egentlig mest lyst til å drikke masse øl og danse...'

Det er rart. Det er merkelig. Men litt behagelig også. Jeg sier til alle som skal ha eksamen: 'Det går nok bra, SÅ vanskelig kan det ikke være og du har jo lest jevnt i hele år.' Jeg har oppdrevet en fantastisk selvtillit, og er meget sterk i troen på at jeg kan dette. Men jeg regner med at det kommer på lørdag: Da er det fest (HURRA!) og før det skal jeg, Gro, Kristin, Evie og Maria løse gamle eksamensoppgaver. MhM.

"OMG STFU emo selvinnsikt tankepost" you may think. Men ALLE har jo eksamen nå, og jeg syns tankene mine rundt eksamen er ganske så originale :) Kanskje de kan roe ned noen nerver, få noen til å nikke samtykkende og kanskje smile litt? woho :)

Info- og Expoetatens julebord ble også avviklet i går <3 Mitt første julebord, og jeg storkoste meg! Gratis vin, sånn tapas/koldtbord med masse masse god mat og riskrem til dessert, glitter overalt, og tiara på hodet mitt :) Jeg var en liten prinsesse, og etter å holdt Kvarteret oppe en halvtime ekstra dro vi på Vamoos! og drakk mer øl. Jeg ble også kåret til 'Semesterets Nykommer' i Infoetaten. Jeg er tydeligvis engasjert, MHM :) Etter to timer på Vamoos! begynte jeg og hikke og fant ut at jeg skulle få Kim til å hente meg, og det gjorde han n_n Det eneste jeg har å innvende er at JEG skulle øvd meg litt på å gå på høye heler, og at parkettgulvet ikke hadde trengt å være SÅ glatt. Expoetaten hadde selvfølgelig et kamera med, jeg gleder meg til bildene :) Hurra!

Dagens sitat:
The only creatures that are evolved enough to convey pure love are dogs and infants."
- Johnny Depp

Ingen kommentarer: