19 desember, 2006

Skoledag

I dag var jeg på skolen: Hamar Katedralskole, avdeling Ankerskogen. Ikke fordi jeg hadde glemt at jeg var ferdig der, eller fordi jeg trodde at jeg skulle på skolen selv om jeg hadde juleferie, men fordi jeg og Marie skulle besøke de herlige lærerne våre og stjele grøt av dem :)

WEIRDO, kan du kanskje si: syke damen som drar og besøker skolen sin. Men, som min designlærer Jørgen sa så utrolig harry: "En gang MK'er, alltid MK'er." (MK = Medier og Kommunikasjon). I hvertfall når det gjelder Hamar: klassen er på skarve 15 elever, du kan ikke unngå å bli godt kjent med de som skal lære deg ting, og du får en følelse av å stå i direkte takknemlighetsgjeld til dem når du opplever at du faktisk får bruk for det de har lært deg. Hadde det ikke vært for overnevnte Jørgen hadde jeg vært retard i InDesign, men thanks til han er jeg flinkere enn gjennomsnittet <3 Dessuten så hadde jeg SNILLE vgslærere, og jeg er ikke redd for å si at jeg LIKER vgslærerne mine <3 :)

Videre følger BILDER fra den herlige dagen, enjoy mens dere ser for dere meg som pakker inn biljardbord. mmmmm...

Forsøk på å se nervøs ut. Pretty!

Skolen miiiiiiiin <3 (Som rives om 3 år)

Marie later som hun går til skolen slik hun gjorde for ett år siden. mHm.

Jeg på samme sted som du fant meg de ti siste minuttene av langfri for ett år siden. Oh, the Memories: "JANNEEEEEEEE....er du ferdig snart?Jeg FRYSER!"

Og helt til slutt min synsvinkel i røykepausen. Pent. ehh....nei.

Ellers kan jeg informere om en ny livsvisdom jeg har gått gjennom slik at dere slipper: I julen er det meg først, og andre etterpå, selv om du har lovet andre å gjøre noe for dem. Så hvis du virkelig trenger å få noe gjort så må du finne tid til det selv. Fikk jeg smerterlig erfare da jeg ba lillesøster og mamma om å kjøpe kaffe til bestefar. "Du skjønner, jeg hadde ikke tid", og "Det ble ikke tid fordi det tok så lang tid å kjøpe det JEG skulle kjøpe", var svarene jeg fikk. Takketakk.

Var ikke poenget med julen å vise nestekjærlighet og at man bryr seg om andre?
Jeg tror og mener det, og gjør det hver dag nu. Pakker inn ALT uten å kny og hjelper til. Det syns jeg fler burde gjøre, da hadde nok ikke folk stresset så avsinding sinnsykt mye.

*nedstressende juleklem fra meg til deg*

2 kommentarer:

Reinsdyr sa...

*sende julestemning til*

:-)

J.B. sa...

n_n Takketakk :)